Roger Lord och vi andra

Inlägg #1: Postat: 2006-05-22 16:12:00
Lars Nilsson
Själv är jag inte precis känd för att i tid och otid lovsjunga den svenska modellen men faktum är att vårt statliga pensionssystem inte är så tokigt. Särskilt om man jämför med USA, Tyskland och Frankrike för att nämna några som står inför stora, för att inte säga gigantiska problem. För övrigt en bra artikel.
Inlägg #2: Postat: 2006-05-22 17:38:00
bloggeri
Pensionspengarna upp i rök, börsen tokrasar. Sedan den 3 april, då nedgångstrenden började har börsen gått ned 16 procent. Hittills i år är börsen nu nere på minus 4,1 procent. Måndagens ras raderade ut 196 miljarder kronor i aktievärde. På en vecka 576 miljarder.
Inlägg #3: Postat: 2006-05-22 17:39:00
bloggeri
Hoppas CMO njuter av hur folk ånyo författigas. Fast nu är det medelklassen som drabbas och frågn är när dessa sömntutar ska vakna och fatta att dom är lurade på konfekten?
Inlägg #4: Postat: 2006-05-23 07:07:00
AlfVerner
"Fler i jobb och bättre utveckling på börsen ger bättre pensioner." Fler i jobb och bättre utveckling på börsen betyder ingenting för substansen i välfärden. En bättre utveckling på börsen, ett finansiellt pyramidspel som bygger på att någon vill betala mer, leder bara till förskjutninger av kapital till dom som redan har mest.
Inlägg #5: Postat: 2006-05-23 15:53:00
Janne B
Detta hämtat från SVT:s hemsida:
"Ge mig inget städjobb"
SAMHÄLLE Jag har rätt att kräva ett jobb jag är utbildad för, skriver Ysabel Arias och efterlyser besked av politikerna"./ Tänk om samhället var så här i verkligheten. Att jag av Samhällets privata eller statliga delar hade rätt att få ett jobb. Men det är ju inte verkligheten någonstans, utom där man ställde 5-10 personer vid varje svarv.
Inlägg #6: Postat: 2006-05-24 12:34:00
Don Giovanni
Det finns "ekonomer" som på fullt allvar hävdar att den enda "krasch" världshistorien känner till är den Holländska "tulpansvindeln" på 1620-talet. Mån tro CMO hör till dem?
Inlägg #7: Postat: 2006-05-26 11:20:00
Scooby
Under efterkrigstiden och fram till början av 80-talet gav börsen en sämre avkastning än vanligt banksparande. Under denna tid var det "fler i jobb". Idag går börsen bra och det är "färre i jobb". Ett samband som kanske framstår som slump, men som i själva verket är ett orsakssamband. Ekonomisk politik har inriktats på att premiera finansiella marknader på bekostnad av produktion. Instämmer till fullo i att politikerna försnillat!
Inlägg #8: Postat: 2006-05-26 15:42:00
stålis
Vore jag ung skulle jag emigrera från Europa till USA, eller Kanada, eller Nya Zeeland eller Australien.
Laddar...