|
Inlägg #1: Postat: 2006-04-07 17:47:00
|
|
GunnarL |
Nu gör Du mig besviken JanneB. Ylar bland vargarna...! Det är väl självklart att om man anltar en byggentreprenör för att göra ett jobb så förväntar man sig att denne skall vara väl insatt i alla bestämmelser som gäller runt bygget! Den som syndat är ju inte Göran Persson och Anitra Steen utan byggentreprenören!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-04-07 17:48:00
|
|
GunnarL |
f/ Det Du ägnar Dig åt nu är helt enkelt okunnigt skitprat!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-04-07 18:48:00
|
|
Janne B |
Det kan nog verka som att jag ylar med vargarna...men till det viktigaste här i livet är att anlita bästa möjliga medarbetare. Som jag nu fattat detta har han valt sin bror som ansvarig för detta rätt stora projekt.Säkert snällt och fint men inte verkar det som om denna broder hade rätt kompetens. Fyra stora fel och flera små har räknats upp.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-04-07 18:51:00
|
|
Janne B |
Jag bedömmer Göran P som en synnerligen kompetent regeringschef, vägen dit var en enda lång skolning. Men hur har broderns uppskolning gått till. Jag kan inte läsa detta någonstans!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-04-07 19:02:00
|
|
GunnarL |
Nej, felet ligger självklart hos brodern! Men det är ju mycket roligare att kasta skit på Göran P.
Och enkelt, och oppurtunt - karlen är ju fet och osympatisk!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-04-07 20:24:00
|
|
Janne B |
När man lyssnar på media i kväll så blir bedömningen nyanserad.Nu sägs t.ex att det är Byggherren Paret som ska arbetsmiljöplan etc.När den är godkänd kan entreprenören börja sitt arbete. Men jag vet inte om media har rätt./ Jag är garanterat mkt fetare än Göran P men det finns ändå folk som tycker jag är sympatisk...Du är sympatisk oavsett vikt o längd.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-04-07 21:05:00
|
|
steno |
Jag kritiserar inte GP för att han inte kan bestämmelserna som andra kan utan att han inte anlitar kompetent expertis, det är faktiskt allvarligt att man inte vidtar de åtgärder man ska, böter väntas om ca 50000 det säger något om allvaret
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-04-07 21:07:00
|
|
GunnarL |
6/ Janne B, jag tycker att Du också är sympatisk, men ibland så utsätts Göran P för så mycket osaklig kritik så att jag blir trött på att läsa det! Det är självklart så, att om man skall bygga ett hus och anlitar en entreprenör, så tar man för givet att denne kan alla gällande regler. Som vanlig "husbyggare" kan man ju inte förväntas kunna alla regler. Och bygget är ju inte speciellt stort. Hade det inte varit statsministerns så hade ingen över huvud taget lagt märke till det!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-04-07 21:13:00
|
|
CMO |
"Hur kan du som köpt en villa för 6 miljoner veta hur vanligt folk har det?"
- Göran Persson till Bo Lundgren i valrörelsen 2002
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-04-07 21:28:00
|
|
GunnarL |
9/ Poäng, CMO!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-04-07 21:28:00
|
|
Janne B |
6 Gunnar/ Vi vet i stort sett var vi har varandra. / Jag är också trött på tjatat om vikt, peka med hela handen, DSB osv. Han leder en regering som är framgångsrik på många sätt, det kan även jag som gammal FP_are se. Men han är rätt obegriplig i sina tillsättningar och ommöbleringar./ Nog hade det varit psykologiskt bättre om detta bygge inte kommit mitt i ett Valår.Jag tror hans valarbetare i höst får det besvärligt med denna fråga.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-04-07 21:38:00
|
|
GunnarL |
11/ Janne, jag håller till fullo med Dig! Jag är ingen vän av "godsägarmentaliteten" hos en man som säger sig representera arbetarklassen. Men det är en helt annan fråga! Jag är utsedd till "gråsosse" på den här sidan, men är inte alls säker på att jag kommer att rösta på sossarna. Men man får skilja på sak och sak.. Debatten om arbetsmiljön på bygget är enbart en skendebatt, som sätts igång med politiska syften - utan den minsta omtanke om byggnadsarbetana.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-04-07 21:40:00
|
|
GunnarL |
12/ Jag har själv i min yrkesutövning fungerat som "byggherre" vid ett flertal tillfällen utan att kunna ett dugg om de regler som gäller vid ett bygge. Men har alltid förlitat mig på den entreprenör jag anlitat och det har fungerat. Om det skulle missat så ser jag inte att jag skulle gjort något brottsligt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-04-07 21:57:00
|
|
Janne B |
Jag känner flera gråsossar å min lila ort.Folk som kan balanser det liberala mot det sociala osv. Men de är så oerhört tveksamma till en ny period med en sosseregering, som i vissa frågor styrs av Miljöpartiet och Vänstern. "Gråsossar hatar kommunister" enkelt uttryckt. Samt föraktar "skogsmullar".
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-04-08 09:30:00
|
|
steno |
GP är en mycket skicklig politiker men här litet för självsäker.Arbetarskydd är LO:s och rörelsens baby, han överskattade antagligen broderns kunskaper men får nu ta det politiska ansvaret
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-04-08 09:57:00
|
|
peter_ |
Jag vill slänga in en invändning här. Att skaffa sig makt och lydiga undersåtar räcker inte för att uppfylla mina kriterier på en skicklig politiker. GP har alltmer öppet visat nonchalans, arrogans och maktfullkomlighet. Jag avskyr sådana personer och det är ovärdigt en statsminister att syssla med mobbning och kränkningar, vilket blivit hans signum. En översittare.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-04-08 10:27:00
|
|
Janne B |
Ska sossarna vinna valet så måste de först vinna sina hemmamatcher. Det vill säga att de måste stå upp för sina viktigaste grundvärderingar som arbetarskydd och andra saker som LO driver. Moderaterna satsar ju stenhårt på att ta över sossarnas kärnfrågor och kallar sig även arbetarparti. Det är i denna zoon som valet avgörs.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-04-08 10:29:00
|
|
Janne B |
16 Peter/ Ja Göran P har ju de tendenser som du talar om och han har därför blivit ett så kallat "sänke" för sitt parti. Partiet är populärare än Ledaren. KD hade motsatt förhållande så länge Alf S ledde det gänget.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-04-08 12:48:00
|
|
Sunny |
Gunnar: Det är så det fungerar. Är man GP så måste man ha omdömme atta välja kunnigt folk. Inom poitiken men även privat. Därför att du kommer att bli granskad ända in på den nakna rumpan o det är detta GP borde ha förstått. Granskningen blir inte mindre av att det är hans bror som bygger.
|
| |