Bättre förebild på plats än skippa match

Inlägg #1: Postat: 2006-04-06 17:46:00
stålis
Förutom att du har Sourze bästa handle, så har du bs-detektorn på märker jag. Respekt!
Inlägg #2: Postat: 2006-04-06 22:53:00
Sunny
För fångtransporter av så många måste de väl chartra en massa tåg?
Eller kommer fångarna i jumbojet?
*ler*
Det finns sedan länge köer av kvinnor som slåss om platserna i de där båsen: de räknar med att tjäna en årslön på en vecka.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-06 22:53:00
Sunny
även flickor /kvinnor ifrån Sverige.
Inlägg #4: Postat: 2006-04-07 00:41:00
Friskytten
Jag har kollat siffrorna som uppges. De är bara en uppskattning visar det sig. På vanlig svenska: En gissning. Big surprise. Hör mina ord: Ohlsson är feminist. Feminism har inget att göra med kvinnokamp nuförtiden, den är en sekt som sysslar med att bada i ett indignerat känslorus som byggs upp med hjälp av påhittade groteskt uppförstorade data om sexbrott.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-07 08:02:00
Nähädu
Det STORA dilemmat för BO och hennes medsystrar är ju faktumet som Sunny belyser. Kvinnor står i kö för att åka till tyskland och tjäna pengar. De åker dit frivilligt och skulle förmodligen bli härskna om de tvingades stanna hemma.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-07 09:38:00
Janne B
Råkade komma in på en chat eller vad det heter. Där hade någon räknat ut att det krävdes ett 2 mil långt tåg för att få in alla kvinnorna från öst. Det var ju en kul fantasisiffra bland andra fantasisiffror..När jag skulle skriva kul nyss så råkade jag stava fel...jaja.
Inlägg #7: Postat: 2006-04-07 11:15:00
Jan E
Javisst Nähädu och Sunny! Vi borde istället uppmana fotbollssverige att varmt välkomna de stackars östkvinnorna så att de inte går miste om den välkomna extraförtjänst som ett intensivknullande under fotbolls-VM innebär. De står väl redan och stampar som travhästar inför ett lopp och jobbar intensivt med att bli fina och tilldragande till den stora festen. Bara jag slipper titta in i deras själars djupa vrår efteråt.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-07 13:35:00
Nähädu
7/ Jag förstår och sympatiserar med din inställning och delar din moraliska indignation. Och visst är det sorgligt att det är big buisness. Men jag är rätt övertygad om att det är betydligt fler som tar chansen att åka och tjäna en relativt lättförtjänt storkova än de som tvingas dit mot sin vilja.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-07 22:10:00
Sunny
Jan E: Min sista replik i detta ämne har jag lagt som tråd högst upp under VM. Ett tips till dig: anslut dig själv till kampanjen emot tvångsprostitution: det har 11 milj tyskar redan gjort. Även deras fotbollsförbund:hör o häpna!I hela Europa är trafficining strängt förbjudet men här blundar vi för fenomenet.Anslut till Abpfiff-schluss mit zwangsprostitutioen så vet du att du har gjort lite nytta.Det är jobbigare att aengagera sig än att sitta o klaga men gör ett försök...
Laddar...