Inlägg #1: Postat: 2006-03-19 11:09:00
|
vox dei |
Om det stämmer att han försvarar USAs eller någon annans användande av tortyr så kan jag förstå att du blir upprörd det skulle jag också bli. Det tar dock inte bort något av värdet från den här artikeln vilket är en intressant och värdefull iaktagelse av beteenden i politisk debatt.
Moraliskt kanske han är tvivelaktig har inte läst tillräckligt för att kunna uttala mig om detta men intellektuellt så visar åtminstone den här artikeln på skärpa.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-19 13:49:00
|
Janne B |
Ja vox/ Så ser jag det också. Om CMO tidigare skrivit några fåniga saker så kan det ju inte belasta honom hur länge som helst. När jag nu läser denna artikel måste jag ha förmåga att bedömma just denna. Inte bedömma CMO eller tidigare inlägg.I den står mycket intressanta iakttagelser. Men jag gör ingen totalbedömning förän jag läst på lite bättre. // Betyder signaturen dei "Gud" kanske.Som förlåter gamla misstag??
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-19 13:57:00
|
bloggeri |
Om denna artikel är ett exempel på bomdbhögerns "intellektuella skärpa" så håller jag med om detta. Den år otydlig, snårig, feg därför att man inte förstår vem som angrips. Är det svenska ledarskribenter i borgerliga tidningar han menar? Är det Bush, lögnernas mästare, med sin ondskans axelmakt?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-19 14:16:00
|
Janne B |
Att tjata om bombhögern utan att kunna stava till det är inte så värst begåvat. Har du någonsin ordentligt bestämt vad ordet betyder för dig, eller är det bara en floska. / Vem är "man" som inte förstår?/ Menar du "onda" axelmakt?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-03-19 16:49:00
|
CMO |
Den som väljer att tro på vad bloggeri skriver får skylla sig själv. Är det någon som lyckats diskvalificera sig själv från att tas seriöst så är det han. Jag gitter inte bemöta hans sinnessjuka svammel längre. Anledningen till att jag "anmälde" honom var att han drev en mobbningskampanj mot mig och skrev dagligen tiotals lögnaktiga anklagelser enligt ovanstående mall.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-03-19 16:52:00
|
CMO |
Alltid naturligtvis påhopp orelaterade till ämnet. Sourze verkar ha inställningen att allt är Ok så länge det inte är åtalbart. Uppenbart störda personer som bloggeri som inte har annat för sig än att agera nättroll och förfölja andra människor är tyvärr ingen ovanlighet. Den som våga sticka ut lite grand får räkna med att dra till sig sådana dårfinkar.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-03-19 16:58:00
|
CMO |
Meningen med den här artikeln var på intet sätt att påskina att jag skulle vara någon intellektuellt eller moraliskt exemplarisk debattör. Jag ger nog en del tjuvnyp ibland, men jag försöker vara ärlig och stå för mina åsikter även om de inte passar vissa personer.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-03-19 19:53:00
|
vox dei |
Ja, dei betyder "gud". Jag vet inte om jag är så förlåtande men jag försöker att inte övergeneralisera och låta det påverka mitt omdöme om ett specifikt uttalande eller åsikt. T.ex. så verkar Odfalk, utifrån hans presentation, i vissa avseenden ha mer högeråsikter än vad jag har och skulle nog tycka att jag var väldigt vänster. Det hindrar inte att han skrivit en artikel som var värdefull för mig eftersom den ger en rimlig förklaring till något jag undrat över.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-03-19 21:12:00
|
CMO |
Jag betraktar mig själv som liberal dock ej socialliberal även om jag är "konservativ" i vissa frågor. Artikeln skrevs ur ett "neutralt" perspektiv eftersom "beteendet" inte är begränsat till ngn viss politisk åskådning.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-03-19 21:15:00
|
CMO |
"vox dei" betyder väl f ö "Guds röst" om inte mina mycket bristfälliga latinkunskaper sviker mig.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-03-19 21:26:00
|
vox dei |
Ja det betyder "guds röst". Själv betraktar jag mig som någon slags socialliberal i rent pragmatiskt avseende men ur ideelt perspektiv mer som anarkist eller frihetlig vänster.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-03-19 21:49:00
|
Janne B |
10/ Då återstår frågan om du avser att lyssna till Guds Röst eller anser dig företräda Guds Röst. Det är liksom lite skillnad.Carola ansåg att hon hade ett extra vapen i sin utrustning i form av "Den Helige Ande". Hoppas att hon inte ansåg sig ha monopol på heligheten...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-03-23 11:00:00
|
vox dei |
Jag är gud och det här är min röst.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-03-23 12:46:00
|
Janne B |
Då återstår en enda fråga. Är du bas eller sopran?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-03-23 21:14:00
|
vox dei |
:- Ingetdera.
|
|