|
Inlägg #1: Postat: 2006-03-17 17:16:00
|
|
Sunny |
Livet är livsfarligt eftersom det alltid slutar på samma sätt men låt oss njuta under resans gång!
Det man måsta ta itu med ifall man har så är det missbruk av något slag.O grattis: att vara gravid är en märklig känsla.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-17 18:08:00
|
|
Elina |
Sunny: det finns hur mycket forskning som helst om att alkohol är fosterskadande. En baby får allt vad mamman äter och dricker och skillnaden i vikt är ju betydligt. Barnets förmåga att bryta ner alkohol är 0. Kvinnor i söder dricker inte när de är gravida, det är en myt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-17 21:55:00
|
|
Sunny |
Jag har bott i både Spanien o Frankrike Även barnen drack vin till maten uppblandat med vatten. Men den franska nykterhetsnämnden på 70 talet hade som medlemskrav att man skulle begränsa sitt vinintag till en liter om dagen: då fick man bli medlem o klassades som nykterist!!De har mycket leverskador i de länderna. Jag vet att barn kan få alkoholskador av alkohol: redan när jag väntade minan barn avstod jag ifrån att dricka fast folk då skrattade ut mig!I Norge sade läkare
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-17 21:58:00
|
|
Sunny |
forts åt mig att dricka minst en öl om dagen för barnets bästa!B vitamin!
Jag vägrade. Inte heller mina döttrar/ svärdöttrar har druckit under graviditen men det är stor skillnad på ett glas vin till maten någon enstaka gång eller lättöl!!! I Sverige är allting så hysteriskt.
|
| |