Inlägg #1: Postat: 2006-03-14 11:45:00
|
Jan E |
Har du förresten blivit Barbro med fanskapet?! Vi får innerligt hoppas att Holmberg får anledning att vakna åtminstone i september när flyttkartongerna ställs in i hennes tjänsterum…
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-14 11:48:00
|
peter_ |
Jag håller med dig Jan E. Om nämnde tjm har vänslats med prostituerade så är han olämplig för jobbet. Det är graverande och mycket dåligt omdöme att han tagit med en tjej till rummet. Dock så är det för tidigt att döma och såvitt jag kan se inte tillräckligt underlag för att kräva att personen ska ha sparken.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-14 12:24:00
|
Jan E |
Tycker nog att det redan nu finns anledning att ifrågasätta tjms lämplighet. Det tycks för övrigt som om dåligt omdöme är ett kvalifikationskrav för att få jobba på Mig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-14 12:24:00
|
Jan E |
Så här berättar Merit Wager idag på sin blogg apropå handläggarnas uppträdande: ”Handläggaren NN på Migrationsverket i X säger till dem som fått avvisningsbeslut att: "Nu ska ni ut och flyga". Samtidigt flaxar han med armarna och hånler och hånskrattar åt de asylsökande. Bland annat har en man som enligt läkarutlåtande är djupt deprimerad och självmordsbenägen, fått utstå den här behandlingen.” Det är nog dags att börja röja upp rejält på detta verk.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-03-14 12:33:00
|
peter_ |
4. Det var det dj-ligaste! Vem är förresten Merit Wager? 3. Det finns onekligen anledning att ifrågasätta lämpligheten. Artikelförfattaren är tydligen redan klar över att personen ska ha sparken. Jag bad i en tråd om mer fakta, eftersom det inte klart utsägs att personen vänslats med prostituerade.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-03-14 12:34:00
|
peter_ |
Jag gav ett scenario för att hjälpa fantasin på traven och visa att det inte räcker att man är på samma fest för att man ska få sparken. Efter det så hittade jag en artikel som visade att han haft med en tjej till rummet. Jag vidhåller att det är för tidigt att döma. Tyvärr går det lika dåligt som vanligt att föra en saklig diskussion om sådana saker.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-03-14 12:34:00
|
peter_ |
Man bryr sig inte om att bemöta mitt inlägg utan utsätter mig för en grov förolämpning och använder sedan tom mina egna synpunkter som argument mot mitt eget resonemang.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-03-14 14:36:00
|
Jan E |
Peter, Merit W är en finlandssvensk debattör i flykting- och invandrarfrågor. Länk: merit.blogg.se . Kollade den andra tråden och förstår nog inte riktigt din upprördhet.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-03-14 14:48:00
|
peter_ |
Intressant! Det som jag tycker är kränkande är:"Vad du gör på dina tjänsteresor är helt upp till dig, även om jag personligen tycker att prostitution inte är något som bidrar till en "kul" kväll." Missförstod jag det?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-03-14 14:48:00
|
peter_ |
Sedan så är det konstigt att få invändningar om att tjänstemän inte ska gå till prostituerade på sin tjänsteresor. Precis som om jag hade påstått det. Jag bemödar mig att vara utförlig för att det inte ska bli några skendebatter, ändå så blir det det. Jag hade hoppats på att kunna få klarlagt det som jag efterfrågade men istället fick jag ett annat svar som indirekt tillskrev mig åsikter som jag tycker är väldigt fel. Jag kanske är för otålig för att debattera så här.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-03-14 14:48:00
|
peter_ |
Man får väl vara ännu tydligare kanske. Jag tror dock att det hänger ihop med förutfattade meningar om personen som argumenterar, vilket leder till slarvig läsning och en missriktad reaktion.
|
|