Alexander Bard - en underskattad ikon

Inlägg #1: Postat: 2006-03-05 08:59:00
Mine
Att vara glad signalerar för somliga,att då har man det för bra glädjen ska jämt och rättvist fördelas.Att vara glad är et hån mot halt,stum,döv,lytt och blind,man ska tänka på dom döende.Somliga anser att glädjen är en gåva och då är det orättvist om inte alla är glada.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-05 09:03:00
Mine
Är det bara billiga människor som är glada.Många gillar att vara sura och tycka synd om sig själva.Men faktiskt har vi en uppgift i livet att vara tacksamma och glada.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-05 14:16:00
Sunny
Mine: du har så rätt! Mitt liv har precis som alla andras liv innehållit en del sorger som kan kallas tragedier. Pappas våldtäkt,min dotters död etc.
Efter papa pedofil undrar folk över att jag som vuxen kunde förlåta honom så pass att vi kunde umgås hyfsat o att mina barn fick träffa sin morfar.
De ansåg at jag skulle sitta resten av mitt liv o odla offerrollen. Att jag vägrade födde aggresivitet hos andra som dranbbats men som såg sig som eviga offer.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-05 14:19:00
Sunny
När min då enda dotter omkom sade folk ofta till mig: Att du kan överleva: jag skulle ha tagit livet av mig! Ja i Sverige är det inte så vanligt att barn dör men globalt sett så får de flesta kvinnor i fertil ålder förlora ett eller flera barn.
Det är en del av livet: Även sorg o död är det fast vi i Sverige gömmer döden på vårdhem o sjukhus.
Vi kräver evig lycka!
Laddar...