|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-24 14:06:00
|
|
Daniel Wijk |
Även fast Word inte är en människa så är det ändå gjort av en människa och människor gör som bekant misstag :-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-24 16:21:00
|
|
Janne B |
Ja Word bedömmer ju inte allt. Jag tar mig friheten att tycka att Word ibland har fel. Word är en mycket bra rådgivare men jag tänker inte utse Word till Herre över mitt skrivande..Leva Parnassens Frihet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-24 23:41:00
|
|
Friskytten |
För all del. Det är svårt att lära ett datorprogram att ge råd om styckeindelning. Men för den läraktiga finns ju skrifter om sådant med lämpliga exempel. Frihet är väl för övrigt att kunna uttrycka sig så att andra förstår. Inte bara så att man själv förstår.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-25 13:20:00
|
|
Marcus |
I fortsättningen skalll jag börja alla mina artiklar med ordet "Och" jag skall hitta på nya ord utesluta verb ur meningar och ställa till det som stjutton. Jag hatar korrekt svenska nästan lika mycket som jag hatar politisk korrekthet
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-25 14:22:00
|
|
west-d |
nr 4. Vårt språk, tal el. i text har förändrats. B.l.a ord försvinner ny kommer även slangord är på G in i våra ordböcker. Fortsätt skriva på ditt sätt, får du klagomål så se fördelarna "De har läst din text"...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-25 15:11:00
|
|
Janne B |
Språk är nog det mest dynamiska, föränderliga som vi människor sysslar med. Vårt kroppsspråk eller våra miner är nog svåra att ändra. men så fort jag läser och lyssnar så påverkas jag ju av det. Så länge jag reagerar på andras språk så har jag nog ett levande språk själv.Det mest märkliga med en människas hjärna är den väldiga förmågan även hos småbarn att lära in ord och meningar. Förskolebarn i internationella miljöer kan samtidigt lära sig tre språk. Med helt olika grammatik. Rena underverket.
|
| |