Inlägg #1: Postat: 2006-02-04 23:16:00
|
Unto S |
När någon visar sådan politikerförakt som du gör i ditt fall vänsterpolitiker – de borgerliga är fredade tycks det vill man gärna höra om alternativen för demokrati. Ska det vara företagsledare, präster, vetenskapsmän mm som ska ”styra” oss? Själv föredrar jag parlamentarisk demokrati. Och om någon folkvald missköter sig så finns det alltid möjlighet att rösta bort vederbörande.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-04 23:18:00
|
Unto S |
Så där i parentes kan jag berätta om en företagsledare, en kvinnlig sådan, den första kvinnan på VD-posten i ett svenskt börsnoterat bolag. På St Knuts-festen, en fest för Malmös höjdare, där var hon asberusad och dansade på bordet och var enormt störande. Sedermera skickades hon till Minnesota/USA för att få vård för sina alkoholproblem. Naturligtvis höll media tyst, en näringslivshöjdare kan man inte svartmåla. Förresten hon var VD på Sydsveriges största dagstidning.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-04 23:19:00
|
Unto S |
Beträffande fulla kvinnor. Koden är att en full kvinna får våldtas av tre stycken ishockeyspelare eller en berusad kvinna får krogvakterna slå gul och blå. Den där kvinnliga VD:n blev varken våldtagen av ishockeyspelare eller misshandlad av en läkare som extraknäcker som krogvakt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-05 00:47:00
|
CimEfraimsson |
Ditt första inlägg kan jag inte riktigt lyckas koppla till min artikel. Om du syftar till första stycket har det ignenting med att göra att jag tycker hon ska avgå nu. Och säga min åsikt, även om man inte kan påverka just den här gången, det får man göra tror jag?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-05 00:49:00
|
CimEfraimsson |
Vänsterpolitikerna har skämt ut sig i över ett år nu, och den här artikeln handlar om dom. Med det verkligen inte sagt att blåblocket är fantastiska. Jag finner inte demokrati optimalt på alla punkter, men det är klart bäst av det vi lyckats klura ut hittills. Så demokrati, ja. Vet inte riktigt vad det är du surar över? Jag har inte påstått att jag vill ha bort demokrati, det är Sjödin som ska gå.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-05 00:52:00
|
CimEfraimsson |
Det du säger om krogvakter visar på hur omogen du är. Man uttalar sig inte på det sättet om saker man inte vet säkert. Och tro mig, jag känner till koderna, om du missat det så är jag av det kvinnliga könet själv. Och sakerna du benämner kan juf aktiskt tänkas att jag gått igenom, så som sagt - Håll dig från föreläsningarna och ord som "misshandel" och stay with the facts.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-05 02:11:00
|
Mr M |
Vad menar du Unto? Att någon skulle låta bli att rösta för att dom inte "lärt" sig att tycka "rätt". Inte undra på att många människor har förakt för politiker.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-02-05 02:21:00
|
Mr M |
Din parantes visar på att du helt missat poängen i debatten gällande SSU-bossen. Det är inte själva superiet, utan snarare det efterföljande slagsmålet och kommentarerna. Hon tappar all trovärdighet när hon som nykter säger sig tycka en sak, men egentligen tycker en annan. Det är möjligt att alla medlemmar i SSU kände till hennes riktiga åsikter och att det var därför hon vann, men det är inte det bilden SSU vill ge sken av.
|
|