|
Inlägg #1: Postat: 2006-01-31 07:54:00
|
|
zydeco |
DU SKA UT NU! Skriker han och rycker mig i armen. Jag gör idiottecknet mot tinningen eftersom jag anser att han beter sig helt absurbt. Då tar han fram sin komradio och kallar på förstärkning. Sen hoppar han på mig, bryter upp armen i ett polisgrepp och väser "Hoppas du tycker det var värt det..."
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-31 08:04:00
|
|
zydeco |
Några sekunder senare är de tre vakter där. Dom bryter nu upp bägge armarna på mig och slänger mig med ansiktet före in i en vägg där dom överöser mig med slag. "Var det värt det?" får jag höra igen. Otaktiskt nog så svarar jag med "Jävla idioter!"
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-31 08:07:00
|
|
zydeco |
Nu ömsom släpar ömsom kastar dom mig genom lokalen ut på gatan. Där sätter sig en av vakterna på min rygg. Med ena armen kopplar han ett polisgrepp på mig och med den andra greppar han mitt hår och "gnuggar" mitt ansikte i asfalten..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-31 08:11:00
|
|
zydeco |
Sen böjer han sig ner och väser igen "Var det värt det?". Jag hör vagt i bakgrunden hur andra människor börjar skrika att dom ska sluta. "Be om förlåt?" säger han nu. Och nu gör jag som han säger. Då bryter han upp armen ett snäpp till och säger att "nu hade du tur."
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-31 08:14:00
|
|
zydeco |
Sen släpper han mig och jag tar mig på vingliga fötter upp. Omtumlad, groggy och chockad. Då kommer det fram en massa människor som tydligen sett vad som hänt. Jag får 5-6 telefonummer till de som säger att de ställer upp som vittnen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-31 08:16:00
|
|
zydeco |
Då ringer jag polisen. Dom frågar vart misshandeln ägt rum och vart jag befinner mig, men när jag berättar att det är vakterna på Anchor så ändrar hon plötsligt attityd och säger att jag får komma in nästa dag och göra en anmälan.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-01-31 08:40:00
|
|
Billy Butt |
Den där historien låter lite "far fetched" min vän - särslilt om du är kvinna, vilket inte riktigt framgår av din signatur
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-01-31 08:42:00
|
|
steno |
Dina erfarenheter gör att Sjödin kan ha en politisk poäng här om många råkat ut för något liknande.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-01-31 08:44:00
|
|
zydeco |
Nope, jag är man. Historien är 100 sann. Vad skulle jag vinna på att ljuga om det? Om det kan vara någon tröst för dig så var vakterna "helsvenska".
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-01-31 08:49:00
|
|
zydeco |
Svar 8: Jag tror att det finns rötägg inom vaktkåren precis som inom alla andra yrkesgrupper. Det farliga med rötäggen här är att de har sådana arbetsredskap som inte snabbköpskassörskan har. När vakter beter sig illa så handlar det ofta om fysiska övergrepp.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-01-31 09:23:00
|
|
peter_ |
Vid närmare eftertanke känner jag igen zydecos berättelse. Jag känner folk som har misshandlats till medvetslöshetens gräns med olika brutala grepp, knän i ryggen, tryck på halsen. Det som hände tycks vara att de var lite för trotsiga. Då tog vakterna till ett mycket kraftigt övervåld.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-01-31 09:23:00
|
|
peter_ |
Att en påläggskalv från SAP ett SAP som präglas av arrogans och översittarfasoner sedan ca 10 år tillbaka trotsat vakternas uppmaning och förmodligen med karaktärisktisk arrogans håller jag för mycket troligt. Att vakterna då tagit till ett helt oacceptabelt övervåld håller jag också som mycket troligt.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-01-31 16:30:00
|
|
Beckisbarnet |
Men självklart måste vi acceptera att bli misshandlade på krogen. Akta er för att bli för fulla nästa gång, för då kanske ni får en batong i skallen!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-02-01 19:28:00
|
|
MLJohansson |
En väninna till mig blev utsläpad, upptryckt mot en bil och kastad i gatan då vakten inte ville ha henne där för att "hon var portad sen tidigare på alla ställen på avenyn, inte utan orsak". Denna tjej hade aldrig tidigare varit ute i Göteborg utan var bara i stan på besök...
|
| |