Ironi - en satans frestelse

Inlägg #1: Postat: 2001-07-19 11:12:00
Lina
Om man i skrift vill klaga eller gnälla på ett fenomen, blir texten oftast väldigt tråkig om man bara säger rakt ut vad man menar... tycker jag iallafall... För att det ska bli lite kontrast i texten funkar ofta ironi utmärkt, speciellt självironi... Humor över huvud taget kan vara ett bra grepp för att få mer djup i nåt svårt eller ledsamt osv... Mina åsikter förstås :
Inlägg #2: Postat: 2001-07-19 12:31:00
Karin Lingmerth
Så otroligt bra skrivet! Och så väl man kan känna igen sig själv, man är så trött på sitt eget ironiserande och ändå kan man inte sluta... Om du hittar nåt bra medel som får dig att sluta ironisera så snälla, skicka ett mail!
Inlägg #3: Postat: 2001-07-20 00:12:00
Lena
Nöd och nåd, du får ju inte sabba nu ju! Regel nr 1: Låtom dom små liven var osäkra på huruvida du är ironisk eller inte :o
Inlägg #4: Postat: 2001-07-24 16:32:00
Micke
Hatten av för dig Marcus. Jag har läst dina artiklar och funnit dom rätt trista ända tills jag läste detta. Klart bäst hittills. Kanske var det därför det här var bättre? För att du var mindre ironisk? Om du vill ha en morot till att minska användningen av ironi så tänk på att det säkert är flera med mig som tycker det blir bättre. Nu menar jag inte att all ironi ska bort eller att jag själv klarar att i alla fall veta vad som är ironi och vad som inte är det. Nu får jag sluta.

//Kirk Out
Laddar...