Moderat? Nej inte nu längre!

Inlägg #1: Postat: 2006-01-20 20:23:00
Janne B
Björn/ Frågan är rätt ställd förstås och det ska bli givande att se Ramonas svar. Men i en sådan liten politisk miljö som Tjörn visste alla intresserade var Ramona hörde hemma..
Inlägg #2: Postat: 2006-01-21 12:45:00
Ramona Danlen
Innan jag var invald i styrelsen skrev jag för det mesta Ramona Danlén Medlem i moderaterna. Eller Ramona Danlén
Moderat
Eller bara mitt namn inget mer.
Efter att jag valts till sekreterare skrev jag en artikel här på Sourze ,jag hoppade på Inger Segerström, och då undertecknade jag med "sekreterare Moderaterna Tjörn.
Då fick jag skäll och med all rätt för jag hade gjort fel.
Inlägg #3: Postat: 2006-01-21 12:47:00
Ramona Danlen
Fortsättning:
Det lärde jag mig. Därefter blev det som ovan. Mitt namn och INTE moderaterna, utan medlem eller aktiv medlem av moderaterna. Men även om jag faktiskt aldrig någonsin kritiserade moderat politik utan gick istället till direkt angrepp på de moderata politiker som jag tyckte var kassa fick jag inte göra det...
Inlägg #4: Postat: 2006-01-21 12:51:00
Ramona Danlen
Fortsättning: Utan varje insändare skulle först godkännas av styrelsen. De moderater jag angrep hejdlöst var bland annat en kvinna i socialnämnden för omhändertagande av barn. Sicket liv det blev. Jag blev uppringd av gruppledaren i M från den kommunen. Som jag skällde ut honom!
Inlägg #5: Postat: 2006-01-21 12:55:00
Ramona Danlen
Tja, jag tror inte att mina insändare egentligen förändade världen inte ens lilla Tjörn. Mina tankar gick mer i riktning att jag var känd och det kunde kanske bli ett hot mot någon som stått länge i kön och rättat in sig i ledet. Tänk då om jag gått före någon i kön? Hua! Men men jag har mycket roligare nu med alla Er på Sourze och mitt författarskap.
Inlägg #6: Postat: 2006-01-21 12:57:00
Ramona Danlen
Tack för Ni läser mina insändare rätt vad det är kanske Ni läser mina böcker också. Vem vet? Ni kan gå in på min hemsida och kolla; www.ramonadanlen.se
Laddar...