I "synda"bockarnas tid

Inlägg #1: Postat: 2005-12-24 02:08:00
Runnymede1215
Hon kallar alltså muslimerna för "syndabockar" och förutsätter alltså att det är OTÄNKBART att deras problem beror på dem själva. Det är alltså värdlandets fel, trots att andra invandrargrupper anpassar sig och fungerar utmärkt.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-24 03:04:00
Runnymede1215
I muslimsk retorik betonas i regel precis som här hur "förföljda" muslimer är. Därmed motiveras enstaka islamistiska våldsdåd, som väcker reaktioner, sedan måste muslimerna "försvara" sig. Det är ett islamistiskt Modus Operandi, ett sätt att bygga upp en konflikt där deras angrepp retoriskt kan betecknas som "självförsvar".
Inlägg #3: Postat: 2005-12-24 11:27:00
Friskytten
En klar och bra analys av Runny för vilken jag tackar. Jag kan genom analysen se att du är bildad i ämnet filosofi. Låt mig drömma lite: Tänk om sådana goda filosofer, kunniga i logisk analys mer mera, skulle yttra sig lite oftare i samma stil i den allmänna politiska debatten! Jag ser framför mig "dagens filosofiska grepp": En faktaruta om t.ex. "Argumentum..." och så ett aktuellt exempel... I en vanlig dagstidning. Ja, drömma kan man väl få göra så här till jul? Och God jul önskas Rummy!
Inlägg #4: Postat: 2005-12-25 20:09:00
Runnymede1215
Tack, men särskilt filosofiskt skolad är jag inte. Bara lite enkla påpekanden om en av många bedrägligheter som islamister alltid använder sig av. Vem som helst kan lära sig de vanligaste, och fler borde det. Lite enkelt pluggande på Länk: en.wikipedia.org gör en enorm skillnad.
Laddar...