Inlägg #1: Postat: 2005-11-17 01:23:00
|
Emma |
Vill du lura och bedra människor in i döden, precis som ormen gjorde när han sa "Det är lögn! väste ormen. Ni kommer inte att dö!", vem ljög, ormen eller Gud? Erbjuder du en alternativ frälsning än den som erbjuds via Jesus kristus?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-11-17 09:40:00
|
Janne B |
Du ser säkert att mina verser är rätt ironiska tänkta ur en viss homos perspektiv.Verserna uttrycker inte alla homos tankar eller mina tankar.New Age gillar jag inte och alternativ frälsning är obekant för mig.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-11-17 09:44:00
|
Janne B |
Frågan är egentligen om man i versform får skämta med sig själv och andra. Jag gör det. Har alltid i mitt skrivande ibland skämtat och ibland varit mycket allvarlig.//Många har både skrattat och gråtit över mina verser. De har fått rannsaka sin känslor och tankar.Det är inte illa.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-11-17 09:48:00
|
Janne B |
Bredvid min artikel så står mitt namn med grova bokstäver upp i högra hörnet. Trycker du där så får du en lista på allt jag skrivit. Läs framförallt de dikter verser som jag skrivit om Tsumanin osv så förstår du mig bättre...Ha det bra Emma.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-03 11:21:00
|
Sunny |
Emma: Jag är vanligen försiktig med att citera Paulus. Han levde i en annna tid o i en annan kultur o det färgar ju mycket av det han skriver.Betänk att man då trodde att jorden var platt,att det fanns 7 himlar däröver vem har inte hört uttrycket att vara i sjunde himlen? o att helvetet låg under jordytan.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-12-03 11:25:00
|
Sunny |
Men Emma: Jag känner att jag víll ge dig det här citatet ifån Paulus brev till romarna kap 2 vers 23:
"Därför är du utan ursäkt du männniska,vem du än är,som dömer. Ty därmed att du dömer en annan fördömer du dig själv forts
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-12-03 11:28:00
|
Sunny |
forts eftersom du som dömer den andre själv handlar på samma sätt. ock vi veta att Guds dom verkligen kommer över dem som handlar så"
Hela detta kapitel är verkligen läsvärt. Vissa sanningar är tidlösa.
|
|