Katastrofen efter katastrofen

Inlägg #1: Postat: 2005-11-10 08:58:00
Janne B
Leif-Arne/Jag blev rätt omruskad en gång då någon sa att mellanöstern-konflikten mest skildrades från Israels perspektiv för att de hade bättre hotell och restauranger på Israelsidan.,Journalister vill hade bekvämt som andra yrkesutövare.Säkert ocks billigare för arbetsgivaren.MIN generations svåra brott heter Sudan och Tjetjenien. Inga bekväma platser att skildra från. Ja rentav livsfarliga.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-10 09:17:00
Leif-Arne
Kanske är det så att vi av ren självbevarelsedrift, kanske, utvecklar ett slags tunnelseende helt enkelt därför att vidden av allt elände är så enormt att det blir för mycket att ta in. "En katastrof i taget tack".
Inlägg #3: Postat: 2005-11-10 10:08:00
Janne B
Ja Leif-Arne/ Vi är inte konstruerade för att kunna ta emot hur mycket elände som helst och sedan bedömma detta sakligt.När det blir för mycket så övergår vi till att bli känslomänniskor helt och hållet. Hjärnan klarar inte sorteringen symboliskt uttryckt. Hjärtat får ta över. Då blir det gråt eller skratt eller andra känslouttryck.Inget att skämmas för. Vi är skapta sådana men ska väl försöka vara logiska osv. Men att gå omkring med ett kallt hjärta är ju knappast att leva...
Inlägg #4: Postat: 2005-11-10 10:27:00
west-d
Janne. Jag har läst bla. natur medicnska lexikon, 30 sek efter man läst en text kan man inte komma ihåg texten "ordagrant" om man inte ständigt upprepar den.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-10 11:36:00
Janne B
Det mest sorgliga är väl att vi mycket sällan kan balansera mer än två fakta mot varandra, då vi ska fatta ett beslut.Det är bara en liten elit som går och funderar på fyra viktiga omständigheter innan de/vi fattar ett beslut. // Tänk dig en synnerligen viktig föredragning inför en President dagen före det stora Avgörandet...Jag får skrämselhicka.
Laddar...