Det handlar om frihet

Inlägg #1: Postat: 2005-10-20 12:56:00
west-d
Visst låter frihet bra. Men missbrukare skall ha mycket lite först för sin egen hälsa skull. Tyvärr är våra lagar för mesiga.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-20 13:05:00
AlfVerner
Fredrik Reinfeldt missbrukar språket och försöker få kontroll och ledarskap över begreppet "frihet" - den lagen som styr politikerna är valet till riksdagen, så jag håller med dig, lagen är för mesig, Reinfeldt får för många röster i förhållande till sitt missbruk.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-20 15:58:00
west-d
AlfVener du gjorde mej glad om att lagarna är för mesiga. Jag har varit på flera LVU & LVM förhandlingar pga min dotter var en mycket aktiv narkoman, det hade inte behövt gått så långt ner i helvetet om det fanns "mänskliga"lagar.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-20 23:46:00
AlfVerner
"det hade inte behövt gått så långt ner i helvetet" - om det funnits något skäl för din dotter att välja ett annat alternativ. "Lagen" är positionering och utslagning och din dotter blev bortvald och i den moderata världen kommer hon att bli ännu mer bortvald.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-20 23:50:00
AlfVerner
Det finns inga "lagar" som hindrar missbruk och "frihet" är i det moderata perspektivet att man lättare ska komma åt alkohol genom snabbköpet och att det är "upp till var och en". I grunden är missbruk en slocknande livskraft av en obehövd, som till slut bara syns i egenskap av missbrukare.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-20 23:54:00
AlfVerner
...sen är det betydligt tuffare i toppen av Maslows behovshierarki. Det var lättare när det handlade om mat och tak över huvudet.
Laddar...