|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-13 14:38:00
|
|
Chris.X |
Jag är fast övertygad om att det är absolut det bästa sättet att hjälpa sexarbetare, och då även prostituerade. Inte genom att dra undan mattan för de som fortfarande står upp... Det är synd att den mediala feministiska moralpaniken härjar så fritt i Sverige: Alla prostituerade kvinnor är förtryckta, och nåde den som säger annat! Vaddå, prostituerade män, det finns väl inte?!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-13 14:38:00
|
|
Chris.X |
Det är synd att moral och skygglappar går före allt annat i den svenska sexdebatten, när man istället kunde hjälpa så många människor, för att kunna bekämpa t.ex. koppleri. Precis som många feminister tycker jag synd om sexarbetare i Sverige, men av helt andra orsaker!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-13 14:41:00
|
|
Chris.X |
Jag vet att jag sagt detta tidigare men, i Sverige verkar många feminister resonera såhär: Prostitution medför problem, alltså tar vi bort prostitution. Jasså? Hur skulle det se ut om vi applicerade det tankemönstret någon annan stans? Trafiken orsakar problem i form av utsläpp och dödsfall. Lösningen? Ta bort trafiken? Någon förutom miljöpartiet som tycker att det verkar som en bra lösning?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-13 16:09:00
|
|
Janne B |
Om jag vill påverka vad som sker i ett hus, ska jag då ställa mig utanför och skälla eller gå in och prata? // Ska man köra ut all prostitution på gatan och låta en maffia delvis få makten.Eller är det bättre att samhället tar ansvar för fri och rättigheter på området? Samhället ger ju vård åt folk som sysslat med många slags farligheter. Samhället har goda skäl att varna för mycket men ej fördöma och ej ställa ut folk på gatan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-13 16:22:00
|
|
CMO |
4/ Man ska stiga upp på sin höga häst, ta på en snorkig min, peka finger och ropa fy! Sen rider man hem och bestiger sin frigida hustru, men endast i missionärställningen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-13 20:13:00
|
|
Sunny |
*ler* Tack Pojkar!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-15 18:24:00