Har ni lugnat er nu?

Inlägg #1: Postat: 2005-09-16 01:38:00
stålis
Ser du på ”Efterlyst”? Läser du om våldsbrott som visar sig begångna av ”invandrare”, ”flyktingar”? 15-åringen i Växsjö som knivhögg en man?
Gruppvåldtäkten häromdan i Rinkeby? Läste du i DN om de där killarna/glina i Ronna som betedde sig som galningar mot den där tjejen? Etcetera ad infinitum.
Hur länge kan man bortförklara och bagatellisera? Varför måste skulden alls läggas på oss svenskar?
Inlägg #2: Postat: 2005-09-16 01:39:00
stålis
Nej, vi är inte perfekta, men vi är präglade av en snällistisk bondkultur, konfliktträdda, hämmade, överhetsbockande. Naiva. Jämför den kulturen med den i Jugoslavien, eller Mellanöstern.
Visst – vi har fått en karta som inte stämmer alls med verkligheten, den utanför Sveriges och Europas gränser.
Inte konstigt att vi beter oss som alla vuxna i ”Kejsarens nya kläder”.
Inlägg #3: Postat: 2005-09-16 17:21:00
Villon
God dag Stålis.
Nej, jag tittar inte på Efterlyst. OM jag gjorde det så skulle jag väl tro på minst hälften av alla svenska män slår ihjäl sina fruar & begraver dem under komposten. Jag tittade inte på ”Cops” heller, för negrerna i inslagen var så ondkefulla. Huvaligen. Och vad gäller bondekultur, så är det väl i fd Jugoslavien som en sån råder. Högaffelmobbar liksom.

/JB
Inlägg #4: Postat: 2005-09-16 17:21:00
Villon
Klart vi inte behöver skuldbelägga oss själva. Men faktum kvarstår att det är fortfarande vi som är i överläge i det här landet. Vi HAR faktiskt makten, tro det eller ej. Så är vi missnöjda får VI göra något åt det. Till att börja med kan vi väl sluta skämmas över att vi ibland är stolta över vår kultur. Varför skylla på andra när vi späker os ssjälva?
Inlägg #5: Postat: 2005-09-16 20:29:00
stålis
Så du menar att alla missnöjda med invandringspolitiken kan rösta på SD? Jag tycker inte det är ett alternativ & har hittills föredragit sofflocket. Men vem vet. Flera sådana där incidenter och lite annat, så kan man ju proteströsta som franska judar som röstade på Le Pen. Men bättre vore om de befintliga partierna el. Junilistan erbjöd ett alternativ.
Inlägg #6: Postat: 2005-09-16 20:32:00
Villon
Nej det menar jag verkligen inte. Det är bra att sk vanligt folk debatterar & det är bra att samhällsklimatet svängt något så att man kan vara kritisk utan att bli kallad rasist. Det var värre med den saken på 80-talet.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-16 22:06:00
stålis
Nu låter jag väl självömkande i överkant, men det är ännu ingen glasnost menar jag perestrojka?
i invandringsfrågan. Det handlar så mycket om etnicitet och språk. "Halvinvandraren" Beskow får kalla oss svennar
"infödingar", men vi får inte kalla. . .
tja, "invandrare" för "infödingar", även om de är födda här, för det låter som att man menar att de är
"primitiva naturbarn". Så villkoren är alltid till "infödingarnas" nackdel.
Inlägg #8: Postat: 2005-09-16 22:09:00
stålis
Förresten, tror du "invandraren" Leif-Arne tycker det är bra att sk vanligt folk debatterar, om nu jag skall räknas dit?
Inlägg #9: Postat: 2005-09-17 18:58:00
Anders
Stålis, han är helt förvirrad. Jag förstår inte vad han menar? Svenskarna fick aldrig ens välja om vi skulle bli ett mångkulturellt land eller inte, utan det skedde i all tysthet över våra huvuden. Så hur kan man då anklaga svenska folket för detta mångkulturella experiment ingen av oss hade bett om? Jag har mina teorier att detta var vänsterns strategi att behålla makten i landet, att bara ta in så många det behövdes för att de skulle få ha majoritet i Riksdagen.
Inlägg #10: Postat: 2005-09-17 19:06:00
Villon
Wow.Konspirationsteorier.Var la jag nu min agentväska?
Inlägg #11: Postat: 2005-09-17 19:09:00
Anders
Det är inget roligt arv vi lämnar efter oss till kommande generationer. Det är ett högt pris vi betalar och inte bara i pengar. Hur många svenskar har fallit offer för mångkulturens framfart och hur många kommer offras i framtiden? Var det värt det? När ska de jämföra debit och kredit?
Inlägg #12: Postat: 2005-09-17 19:11:00
Janne B
9-10 det är en ganska bra konspirationsteori. SAP ursprungliga väljargrund arbetarna har dramatiskt minskar i antal. Många av dem har kommit upp sig och blivit borgerliga väljare. Så då gällde det att få in en ny proletär grupp som kunde tänkas rösta på SAP. Så det gjorde de...
Inlägg #13: Postat: 2005-09-17 19:23:00
Villon
"offer för mångkulturens framfart "
Det låter som om det slaktas svenskar på Hötorget till allmän beskådan varenda helg. GUD så synd det är om oss. Verkligen.
Inlägg #14: Postat: 2005-09-17 21:53:00
Anders
Villon, det har ju blivit så. Ett axplock av det som händer får vi serverat i dagspressen, Efterlyst och i brottsstatistik. Det är synd om Sverige och det tycker många andra länder runt om i världen också. Världen har blir fattigare kulturellt sett av att Sverige blivit "mångkulturellt", Sverige har blivit mindre svenskt.
Inlägg #15: Postat: 2005-09-17 21:59:00
Villon
Detta Efterlyst igen. Tänk så många som grundar sin samhällssyn på det programmet. Hasse Aro somnar väl med stånd vareviga kväll kan jag tro.
Att Sverige skulle ha blivit mindre "svenskt" tror jag inte ett smack på, men visst, jag HOPPAS att det är sant. Små grodorna, små grodorna...
Inlägg #16: Postat: 2005-09-18 05:44:00
Anders
Villon, så du njuter varje gång då t ex en svensk tjej blir gruppvåldtagen för att hon är svensk? Själv önskar jag att någon ansvarig politiker för detta misslyckade samhällsexperiment skulle fängslas varje gång en invandrare begick ett övergrepp mot en svensk. Sedan att sådana svenskfientliga som du Villon, tog ekonomiskt ansvar för dina förortskompisar.
Inlägg #17: Postat: 2005-09-18 05:52:00
Anders
Villon, du har nog inte förstått att det tog miljontals svenskar i flera generationer att bygga upp och försvara detta land med mycket blod och svett. Tror du det var deras andemening att slänga bort allt deras arbete på ett mångkulturellt experiment? Nej, de vänder sig nog i deras gravar just nu, vi har inte förvaltat vårt arv. Och det vi lämnar efter oss till kommande generationer är skit jämfört med det vi fick ta hand om.
Laddar...