|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-20 02:07:00
|
|
Calle Z |
Så sött! Vilka meriter har fört henne till riksdagen då? ordförande i riksdagens tvärpolitiska arbetsgrupp för mänskliga rättigheter : Återigen. Herregud. De är alla en del av en myglarkultur inom deras ungdomsföreningar. Där det tydligen var fritt fram att ljuga och mygla till sig skattemedel! Engagerad i barns rättigheter, förort och feminism...Visst!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-20 02:27:00
|
|
Calle Z |
Hur ofta har man hört vad riksdagens tvärpolitiska arbetsgrupp för de mänskliga rättigheterna har kommit fram till för banbrytande resultat? Hur många har visst att denna arbetsgrupp fanns?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-20 08:17:00
|
|
Janne B |
Om det varit en man, hade du då skrivit "så sött"?Hon är vald efter att ha stått på en lista. Varför stockholmarna valt henne måste ju bero på att hon gjort sig känd på hemmaplan för något vettigt. Så var det för mig i Umeå 1966. Det tog för mig ett år av insändare i olika ämnen att komma in i fullmäktige.,,,,konstigare är det inte.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-20 08:18:00
|
|
Janne B |
Folkpartikonferensen går nog hela dagen i tvåan i dag. Där kommer nog valet att avgöras, så lyssna gärna...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-20 08:57:00
|
|
Piripiri |
Tre folkpartister skriver i dagens DN om "utanförskapsområden". Det var en ny planta i den språkliga rabatten! Min sambo blir förbannad. Hon bodde nämligen tidigare i ett av Sthlms utanförskapsområden" och kände sig mycket mera innanför där än i det innanförskapsområde dit vi nu flyttat. Här känner sig alla utanför...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-08-20 20:46:00
|
|
Janne B |
5 /Tyvärr har FP även publicerat en karta över dessa områden.Som gammal FP:are mår jag illa av det. FP brukar inte tänka i shabloner..
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-08-21 02:16:00
|
|
Mijo Berg |
Ingen pekar på kärnan i bajslukten. "DELA BARNBIDRAGET!" vem bryr sig? Är inte det gjort än? Gör det då och håll käften. Det är ingen avgörande politisk fråga. Det är ett slag i luften. Skapa opinion kring riktiga frågor istället för att vinna billiga poänger på "bond-fångar-frågor". Förbered människor på de stora buttfucks landet står inför istället. De förestående stålbad som är knutna till det ökande globala konkurrenstrycket och miljöförändringar tex.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-08-21 07:27:00
|
|
Janne B |
7 Uppmana folk att hålla käften kan aldrig bli ett bra debattinlägg.Dela barnbidraget är säkert inget tillfälligt hugskott utan något som diskuterats noga i vida kretsar. Jag förstår vad hon vill men jag förstår inte riktigt vad du vill. Vilken politisk ide är buttfucks?
|
| |