Inlägg #1: Postat: 2005-08-02 12:34:00
|
Janne B |
Man måste ibland läsa det alternativa i en mediatid då tidningarna blir allt mer lika. Jag läser dagligen på nätet några norska och danska tidningar, som ofta har en annan vinkel.Jag tycker alla då och då ska läsa tidningen Dagen. Där kan man lätt se att andra tidningar helt missar viktiga områden.Hufvudstadsbladet i Helsingfors ger också annat perspektiv.Varför är Linda S så menlös färglös i TV?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-02 12:50:00
|
yvonnebjorklund |
bara av ren nyfikenhet ramona. vad har du skrivit för bok och vad handlar den om?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-02 13:59:00
|
Unto S |
Yttrandefrihet, skarp penna och möjlighet att publicera sina alster. Tänk om man hade använt alla bombmiljarderna till att skapa dessa förutsättningar till världens folk. Skriv- och läskunnigheten samt läsförståelsen har fått stå tillbaka nu när annan media har tagit över och valmöjligheterna har minskat genom monopoliserade mediaproducenter. Vad jag egentligen vill säga är att människan den västerländska har blivit enfaldigare och trångsyntare.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-03 07:26:00
|
Marcus |
Men snälla nån, ja du har rätt i nästan allt du skriver men Linda skriver ju inte för att hon är av "sin tid" utan för att hon _väljer_ att vara _av sin tid_ även om den tiden är ond. På samma sätt _väljer_ ungdomsbrottslingar att vara _av sin tid_ eller våldttäktsmän _väljer_ att vara av sin psykologiska profil. Alla har ett val så även Linda Skugge.. och hon väljer som dom säger i Star Wars, the dark side of the force
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-03 11:25:00
|
Sunny |
Ramona: Jag gillar attt läsa Skugge. Det är oftast underhållande när hon inte förfaller till rena tramset!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-08-03 16:18:00
|
stålis |
Varför kommenterar inte Ramona detta Skugge-citat?
"Vi kan skuffa in dem på nåt sketet hem fullt med analbakterier där de kan sitta och ruttna. För vem bryr sig om nån jävla gammal gubbe som står vid gravens rand och inte ens kan få upp den längre, ett skrumpet jävla russin! Jag hatar dem!"
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-08-05 18:55:00
|
Mysan |
Har aldrig tagit skugge på allvar!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-08-07 17:34:00
|
Thea Gianneschi |
En ung kvinna i tiden?? Ja jösse, om man kan tycka att Linda avundsjuk Skugge i tiden är smaklöst och då finns det en förklaring till din bok om offer, offer är vi alla det beror på hur man hanterar rollen som offer. Glada böcker med framtidshopp.
|
|