Linda Skugge och Hatet

Inlägg #1: Postat: 2005-07-10 23:38:00
stålis
Vad skapar tidningarna för kvinnobild med hjälp av typer som Skugge och Kazmierska och andra
"unga" arga feminister? Bidrar de till jämställdhet och bättre relation mellan könen? Beträffande Skugges hat mot pensionärer så visar det att hon knappast är mentalt frisk. Har Expressen inga redaktörer som kan förhindra medarbetare från att göra bort sig?
Inlägg #2: Postat: 2005-07-10 23:40:00
stålis
All extremism skapar en motreaktion. Jag bävar för vad den feministiska månde bära i sitt sköte. Massomvändelse till islam?
Inlägg #3: Postat: 2005-07-11 07:03:00
Per W
Det räcker väl med att de omvänder sig till en sund kristendom, som den manifesterar sigi i Knutby och många andra "byar"
Inlägg #4: Postat: 2005-07-11 07:11:00
Per W
Islam en fixering, stålis? Det finns hjälp mot tvångstankar.
Inlägg #5: Postat: 2005-07-11 10:17:00
Janne B
Men tvångstankar har inte den som liknar Knutby med sund kristendom. Bra ;- JB
Inlägg #6: Postat: 2005-07-11 22:21:00
Björn_T
sv 5: Vad är då egentligen "sund kristendom"? Kan du bevisa att Knutbysekten har fel? Det tror i o f sig jag att de har, men jag är ju ateist. Varför skulle deras tro om vad gud vill vara så mycket mer osannolik än t e x Svenska kyrkans? Förutsatt nu förstås att det faktiskt finns en gud vilket jag som sagt inte tror.
Inlägg #7: Postat: 2005-07-11 22:40:00
Janne B
Sund kristendom mår människor väl av, det är ett sätt att mäta kvalitén. En kyrka som sprider kär´lek, nåd, förlåtelse mm befriar människors sinnen.I en kyrka råder det öppna samtalet och demokrati / En sekt leds av personer som vill bestämma över andra, utnyttja andra ekonomiskt och på andra sätt. I sekten tillåts ingen kritik.
Inlägg #8: Postat: 2005-07-11 22:58:00
Björn_T
Spontant kan jag köpa det. Men kan någon av oss bevisa att gud inte är en sadistisk och elak gud som kräver av oss att vi ska plåga varandra för att få komma in i himlen efter döden? Min poäng är att religion är just teorier om hur det är. Ens teorier om hur det är behöver ju inte sammanfalla med hur man skulle vilja att det var.
Laddar...