|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-04 02:54:00
|
|
AlfVerner |
En demokratis uppgift kan väl för ända in i helvetet inte vara till för att förtrycka minoriterter. Procentuellt kan jag nog påstå att två kvinnor som lever ihop är ett betydligt bättre alternativ än alla djävla slumpskott i natten som utmynnar i parförhållanden som aldrig borde uppstått, där barnet lever under ett ständigt gnagande. Kärnfamiljen tillhör gårdagen. Alternativet "ensamstående mamma" är OCKSÅ bättre socialt än ett tärande parförhållande.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-04 09:22:00
|
|
Janne B |
Alf. Alla bröllop tyder på att den gamla vanliga kärnfamiljen framstår som idealet för nästan alla unga människor. Däremot så utsätts alla slags familjer för enorma påfretsningar i vårt samhälle. Därför brakar så många ihop. Observera att Birgitta O lever i den ursprungliga kärnfamiljen vilket väl bevisar att hon tror på den. Jag tror det är den för barnen bästa och hållfastaste modellen.Jag accepterar annat också, men de är skörare..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-04 09:43:00
|
|
AlfVerner |
Jag tror Sverige ligger i Singeltoppen!! Är detta en "demokrati"-fråga?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-04 18:44:00
|
|
Linda |
Alf Verner: Barnen har större rättigheter än dem som vill ha dem. Accepterars inte denna familjeform av det övriga samhället, då ska det vägas in tungt i bedömningen också.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-06 23:14:00
|
|
tomster |
Ja, alltså, jag håller med AlfVerner: antingen tror man på människans rätt att forma sin egen lycka, bestämma hur ens liv och familj ska se ut, eller så tror man att andra har rätt att diktera detta. I Sverige råder tyvärr alternativ två och inget skydd finns mot detta, inget i vår grundlag förbjuder staten själv att ingripa i en individs liv även om denne inte skadar någon. Att leva i en kärleksrelation med en kvinna och uppfostra ett barn, det är inget som jag eller nån annan har med att göra!
|
| |