Annika Östberg - fast i det paranoida USA

Inlägg #1: Postat: 2005-06-01 15:20:00
Mr G
I själva verket går hon väldigt dåligt p g a problem med rygg och ben framgick av gårdagens Rapport. "Oerhört frisk" är nog en mild överdrift.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-01 16:47:00
Janne B
Jag såg inte rapport, så jag var kanske lite osaklig då. Då säger jag i stället att hon verkar överraskande sund efter så många år i trånga utrymmen.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-01 21:51:00
Melle
Janne B: Det finns nog många olika sorters fängelser i det stora landet. Jag såg en gång en dokumentär om ett fängelse i USA där de var mkt nytänkande. Fångarna var mkt fria i fysisk bemärkelse, men de hade en enorm press på sig att sköta sig socialt. Det verkade lite grand som en "andra barndom". De fick t ex inte svära eller vara otrevliga mot varandra.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-01 22:03:00
Janne B
Bara för någon dag sedan talade radion om "kristna fängelser" där det uppebart gällde att tillämpa enkla levnadsregler som artighet, snyggt språk, tacksamhet osv. Hygien och det dagliga vanliga livets rutiner trimmades. Lät väl inte så tokigt.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-01 22:07:00
Janne B
Tididgare fanns det tydligen "reformskolor" i vissa delstater med samma syfte som föregående.Där fanns gymnasium och yrkesskolor etc. Kanske bara i vissa delstater Motsatsen tycks vara de privata tältfängelser halvägs ut i öknar dår fångar försmäktar i kedjor. Såg dessa nästan osannolika bilder för en månad sedan i TV. Syftet var billig fångvård.
Laddar...