300 krogar i Irland i konkurs efter rökförbud

Inlägg #1: Postat: 2005-05-27 14:26:00
Anna Drangel
Hela extreme makeover farsoten som sprider sig över världen ger en försmak på var vi är på väg. Jag tycker vi människor istället borde tänka på hur vi är inuti. Det spelar ingen roll hur snygg du blir utanpå om du är ful inuti. Churchill blev en gång "antastad" av en ilsken kvinna som tyckte att han var full. Han svarade leende: "Men du är ful och imorgon är jag nykter!"
Inlägg #2: Postat: 2005-05-27 15:56:00
Jan E
Anna, nu tramsar du och avviker från ämnet så att det skriker om det. Jag kan försäkra dig att jag inte kommer att sitta på krogen efter den 1 juni och käka upp naglarna av tristess. Jag kommer att käka god mat och dricka gott vin - som man kommer att känna smaken av – och umgås med vänner! Hur kan du som ser ut som hälsan själv hålla på med det där röksnusket? Tänk på att ”to kiss a smoker is like licking an ashtray”.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-27 22:43:00
Marcus
Jag håller med Jan E..... det är fullkomligt vidrigt att umgås med rökare och i rökig miljö.... jag skall också gå ut och äta gott och dricka vin och njuta för första gången på länge...
Inlägg #4: Postat: 2005-05-27 23:06:00
Jan E
Kul Marcus, att vi kan enas om nåt!
Inlägg #5: Postat: 2005-05-27 23:06:00
Jan E
Kul Marcus, att vi kan enas om nåt!
Vi ses på krogen!
Inlägg #6: Postat: 2005-05-28 19:11:00
Nähädu
För första gången måste jag hålla med Jan E och Marcus, min gamle antagonist. Den 1 juni ses vi på en härligt rökfri krog. Jag var ut i sthlm i veckan och höll formligen på att storkna av allt blossande, otroligt äckligt.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-29 01:39:00
peppesson
Det kan verka som en vettig ide att ha rök-krogar, kruxet är bara att inget skulle förändras då. Alla krogar skulle förbli sådana som de är. Det måste införas totalförbud, sen kanske man kan låta de/er fortsätta med denna äckliga vana i avskilda miljöer.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-29 09:20:00
Nähädu
vad gäller Annas lilla utfall där hon ondgörs sig över hetsen mot fetma så är det bara att konstatera att det allra största hotet mot västvärlden är just fetma. Folk håller på att äta ihjäl sig medan resten av världen svälter.
Inlägg #9: Postat: 2005-05-31 20:10:00
Beckisbarnet
Västvärlden håller på att äta ihjäl sig och resten av världen svälter.. Nja så ENKELT är det väl ändå inte!!?
Inlägg #10: Postat: 2005-05-31 20:12:00
Beckisbarnet
Kan inte fatta att man kunde löst det genom att krogar måste ha två avskilda avdelningar, en för rökare och en för icke-rökare. Fattar inte varför man måste vara så svartvit och bara förbjuda rätt av, det är ju så trist mentalitet! Trots detta så välkomnar jag rökförbudet..
Inlägg #11: Postat: 2005-05-31 20:14:00
Beckisbarnet
Svar 1
Anna Drangel, jag håller med dig, jag läste att var femte svensk även kan tänka sig att rökningen skall förbjudas i hemmet. Läste att i USA vägrar man anställa rökare, även om dom bararöker på fritiden eller "feströker". Ett sådant samhälle vill inte jag ha!
Inlägg #12: Postat: 2005-05-31 21:37:00
Janne B
Svar 10 Beckis. Jag har aldrig rökt i hela mitt liv men kan hålla med om att man kunde ha hittat en smidigare lösning än detta. Bilavgaserna utanför vissa rest. ar säkert farligare än rökluften därinne. Väldiga gift och föroreningsmängder har mätts upp runt lastbilsstråken i Alperna.
Inlägg #13: Postat: 2005-07-10 00:49:00
Martin Ekdahl
Anna Drangel har helt rätt. Varför ska vi låta politiker styra upp vad vi äter, vad vi röker, vad vi dricker när vi kan bestämma själa? Jag vet att ni alla tycker att jag är en ultraliberal j...l men det skiter jag i. Hellre är jag det än att låta staten bestämma över vartenda steg jag tar..
Laddar...