Inlägg #1: Postat: 2005-05-24 17:13:00
|
AmerikaMike |
Kan du ge något exempel på det massiva "kvinnohatet"?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-24 17:46:00
|
Daniel Wijk |
Ja, vilka är kvinnohatarna? Jag erkänner dock öppet att jag avskyr extrema feminister!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-24 17:51:00
|
Friskytten |
Anna Li tänker väl på Anna Ekelund som först skrev här och nu skriver feministkritiskt i Aftonbladet. Eller hur Anna Li?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-24 17:56:00
|
NisseO |
Snälla Anna Li, säg en enda som är kvinnohatare, så ska jag genast ta itu med henne/honom och förklara att det är dumt att bete sig likadant som feminister. Bara ett enda namn, Anna Li!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-24 18:01:00
|
AlfVerner |
Kvinnorna, visst är det dom som doftar gott, som gör att den mest osvikliga tunga fastnar i gommen i brist på ord? Visst är det dom som smular sönder stora teser till ett barns jollrande och får en att tappa alla rimliga perspektiv bara genom sin närvaro?? Visst är det dom som skapar sådan smärta i sin frånvaro att det enda som läker är poesi???
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-24 21:36:00
|
Inger Olsson |
Svar 4 Hakar på NisseO och ställer frågan till Anna Li: ett enda namn! Nej, jag kräver. Det är en grov anklagelse och du kommer inte undan för att du ÄR kvinna! Kvinnor har ingen monopol på affekteri att använda i tid och otid. Att vara kritisk är inte hat.
AlfVerner: stora tankar men tänkvärt ;-
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-05-24 23:10:00
|
AlfVerner |
...för någonstans måste det här skitsnacket få ett slut. Hela kvinnobegreppet borde benas ut innan vi kan fortsätta tjafset. Jag menar t ex att Mark Levengood är mer kvinna än Margreth Thatcher. att Mark representerar fler "kvinnliga värden" och att underbetalda kommunalanställda ska ha bättre betalt, inte för att majoriteten är kvinnor, utan just för att man är underbetalda.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-05-24 23:14:00
|
AlfVerner |
Jag "hatar" inte Margreth Thatcher för att hon är kvinna, utan för att hon är högerpolitiker. Jag "älskar" inte Victoria Silvstedt, men hennes kropp är ett konstverk, i synnerhet när fotografen hanterar bilderna, inte som gynekologiska undersökningar utan som just en vacker skapelse.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-05-24 23:15:00
|
AlfVerner |
Jag kan INTE känna medlidande med den kvinnlige överläkaren som BARA fick 50.000:- i månadslön, när hennes manlig föregångare hade 60.000:-, däremot kan jag tycka att båda aldrig ska ha mer än 35.000:-
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-05-24 23:20:00
|
AlfVerner |
Feministtjafset drar uppmärlsamheten från klassfrågorna. Det är min angreppspunkt och att just Gudun Gåshud är den som driver reptricket gör saken extra laddad. Att hoppa från skattefusk och tappa all trovärdighet till en feministplattform "över partigränserna" är bara TO MUCH.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-05-24 23:30:00
|
AlfVerner |
Jag skulle t o m kunna drista mig att tycka att bilden på Anna Drangel är en vacker, spännande och sensuell bild, en slags modern Mona-Lisa, utan att behöva belastas med stämpeln "mansgris" eller "sexistisk". Jag vill behålla rätten att låta mig lockas och jag vill behålla rätten att fantisera utan att få testiklarna manglade i den feministiska kvarnen.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-05-24 23:37:00
|
AlfVerner |
Så sammanfattningsvis kan jag säga till Anna Li: Om JAG hatar någon, så inte fan är det "kvinnorna". Däremot hatar jag Gudrun Gåshud för att hon sålt ut hela vänstern med allt från skattefusk till feminism. Hennes yttre retorik byggde solidaritet och rättvisa, men rötan i hennes personlighet visade något annat, vilket slagit sönder Vänsterns trovärdighet.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-05-25 08:57:00
|
AC Collin |
Svar 7. Men hallå, vänta nu. Det här är intressant: "Hela kvinnobegreppet borde benas ut innan vi kan fortsätta tjafset. Jag menar t ex att Mark Levengood är mer kvinna än Margreth Thatcher. att Mark representerar fler kvinnliga värden...". Jag hoppas att det är just den här uppfattningen du menar att vi måste syna, att "kvinnliga värden" anses som något positivt laddat? Det är tragiskt att värderingar blivit synonymt med könstillhörighet. Det finns onda kvinnor och goda män.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-05-25 09:41:00
|
AlfVerner |
Är det kvinnor eller "kvinnliga" värden som ska in i styrelserummen? Eller vad är själva poängen för mig som ska utsättas för besluten? Jag menar det kan ju inte vara något självändamål att titta på underlivet? Då kan vi ju börja kvotera in fetknoppar och annorektiker, judar och zigenare. Jag menar HAAALLÅÅÅ. Jag vill ha in "mammorna" i styrelserummen som kan trösta mig och ge mig värme? Vem vill du ha in? 50 kukar och 50 fittor?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-05-25 09:47:00
|
AlfVerner |
...och var blir Anna Li av? Ingår det i den feministiska andan att undvika världen utanför för att inte riskera sina lövtunna argument?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-05-25 10:44:00
|
tomster |
Fan, Alf, det där var skitbra sagt. Vad vill du ha, 50 kukar och 50 fittor... haha, briljant! Jag menar, om det vi tar in i styrelserna är kvinnliga psykopater, då har väl inget hänt?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-05-25 12:17:00
|
tomster |
Var är Anna Li? Var är Anna Li? Varför svarar hon inte på kritiken mot hennes inlägg? Är det för många kvinnohatare här? Är jag en av dem? Är Anna Li som Redliner som kallar alla rasister om de inte ställer sig i ledet och gör som han säger? Eller har hon bara ett liv? :-
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-05-25 13:01:00
|
Thomas L. Aabo |
Nu har Anna Li gjort bort sig igen. Och gömmer sig gör hon.
|
|