|
Inlägg #1: Postat: 2005-05-09 16:37:00
|
|
Unto S |
Ändå Pelle, ändå Pelle, serverar svenskspråkiga tv-kanaler dessa fåtal med massor av tv-tid. Bara i dagens svenska tv-tablåer finns det 10 timmar amerikanska och engelska tv-program på bästa sändningstid 18-23. Hur länge ska vi acceptera detta missförhållande? Fram med mera inhemska tv-program med minoritetsspråk, gärna även äkta europeiska, franska, italienska, tyska, polska, tjeckiska mm. Sluta servera enbart Usch bin Bush med knähunden Blairs folk.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-09 17:12:00
|
|
Janne B |
Visst är det ett svårt missförhållande med allt amerikanskt i alla kanalerna. Dansk och norskt kanske en timme i veckan sett på sikt. Tyskt, franskt, spanskt tycks inte existera.
Resultatet är att vi kan fruktansvärt mkt om amerikansk geografi med mera men kan inte namnen på grannländerna byar landskap och amt. Skämmigt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-09 18:31:00
|
|
perlindgr |
Vit flagg! Jag ger mig. Du har rätt. Du har gjort det igen Unto. Du har i en häpnadsväckande kombination av verklighetsförankring, bildning och relevans lyckats sätta fingret på var mitt resonemang brister. Samiska som trotts allt är att räkna med som ett av de nu befintliga världsspråken måste ju få uppmärksamhet därefter. Att engelskan ska få sånt utrymme är på gränsen till smärtsamt irriterande.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-09 18:31:00
|
|
perlindgr |
Bättre vore om vi vände oss till den samiska filmindustrin vilket i slutändan skulle ge vida mer konkurrenskraftig svensk befolkning ur ett internationellt perspektiv. Tänk, en hel generation svenskar med samiska som andra språk. Vi skulle ta över världen med storm. Som den skriftens gycklar jag är hjular jag verbalt vidare till din andra kommentar. Du förespråkar mer TV-tid år minoriteterna. Perfekt! Gör oss flerspråkiga Unto! Jag vill att mina barn ska kunna romani. Allt annat vore pinsamt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-09 18:31:00
|
|
perlindgr |
Förlåt mig för min tidigare rasism. Jag har nu öppnat ögonen. Länge leve den fulländade samiska kulturen och allt vad den står för!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-09 22:42:00
|
|
Bob X |
Men för fan, Unto, du är ju den sista kommunisten, varför bryr du dig då om dessa moderater på skoter? Är du månne en tjuvjagande lappjävel själv ;-
|
| |