Apatiska flyktingbarn speglar familjens stämning

Inlägg #1: Postat: 2005-05-02 19:51:00
Anders
Jag har varit i Jugoslavien, och jag har arbetat med bistånd. Jag har också dålig erfarenhet av kristna känslomänniskor som inte kan tänka klart utan att blanda in den ena känslan efter den andra och sedan förstås gråta en skvätt.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-03 13:14:00
Janne B
När man arbetar med och för människor så börjar man att tycka om dem.Det märks inte i ditt ordval.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-04 10:31:00
Beckisbarnet
Hallå Janne och hallå Anders! Ni verkar båda vara mycket erfarna och kunniga. Själv tycker jag att de apatiska flyktingbarnen ska få stanna. Om det handlar om att leva på vårt bidragssystem så är jag dock tveksam till att bevilja uppehåll för dem.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-04 10:32:00
Beckisbarnet
Jag vet inte om någon av er har någon statistik på hur de gått för de apatiska barn som fått uppehållstillstånd? Jag hörde på P1 där man hade ett program om detta, där sade man att en del av barnen hade blivit friska när de hade fått uppehållstillstånd.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-05 13:55:00
Janne B
Beckis. Om man kan skapa trygghet och rätt medicinsk omvårdad kring dessa barn så repar de sig.Om fdöräldrarna efter ett uppehållstillstånd blir psykiskt starka och förmår sköta sina barn så blir barnen friskare. Så är det.
MEN kan man bygga upp samma sak i Bosnien frisknar också barnen till.
Inlägg #6: Postat: 2005-05-05 13:58:00
Janne B
Beckis. Men sänds familjen hem till en ort där föräldrarna är rädda för grannarna, myndigheterna är fientlig, inga säkra inkomster osv så fortsätter barnets andliga och fysiska förlamning tills det tynat bort. Det har varit mycket om detta i SVT24 de senaste dygnen. Maktlösa djur fungerar likadant. Djur som inte kan förbättra sin elämdifa situation lägger sig.De senaste månaderna har vi fått massor av ny kunskap bl a genom en professor Knorring,Uppsala.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-07 19:31:00
Melle
Anders: Ditt negativa uttalande om "känslomänniskor" skrämmer mig. Skulle vi bygga en värld _utan_ att basera byggandet på känslan så är vi illa ute. Läs gärna artiklarna om fjärilarna för förklaring.
Laddar...