Runar och en fatwa?

Inlägg #1: Postat: 2005-04-23 17:34:00
Jonas Liljeström
Kort efter mordet, innan hans kriminella aktiviteter började betonas i massmedia, fanns en stor bild på Runar i Aftonbladet då han lämnade sina kondoleanser för sin "nära vän". Oj så vackert och gripande. När händelserna som ledde fram till mordet började rullas upp i media hördes det aldrig mer ett knyst om denna vänskap. Runar har alltid framstått som en charlatan i mina ögon, men när den händelsen ägde rum förlorade han fullständigt sin trovärdighet enligt min åsikt.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-23 17:38:00
Jonas Liljeström
Jesus gjorde förvisso inte skillnad på folk och folk. Han umgicks med syndare. Hans uppgift var "att frälsa och uppsöka det som var förlorat" för att tala med Lukasevangeliets ord. Men i Runars fall är jag övertygad om att hans "vänskap" med Dragan handlade mer om att sola sig i strålglansen av den vördnad och respekt som framgångsrika brottslingar åtnjuter i Stockholms lyxkrogar.
Inlägg #3: Postat: 2005-04-23 21:17:00
Jonas Liljeström
Förtydligande till svar 1: "Kort efter mordet, innan hans kriminella aktiviteter började betonas i massmedia /.../". Ordet "hans" syftar givetvis på Dragan Joksovic.
Inlägg #4: Postat: 2005-04-27 04:09:00
sphincter
Att pressen fortfarande skriver artiklar om den tomten. Han har ju aldrig gjort nagot an att gifta sig med Carola. Ersatt Runar med riktiga nyheter istallet. Runar - Ingen bryr sig. Du ar for gammal.
Inlägg #5: Postat: 2005-04-27 10:11:00
Janne B
Det är patetiskt då Runar denna morgon i SVT säger att Mohammed bort ha tillämpat FN:s Barnkonvention.

Mig veterligt tillämpas den inte heller i mitt Gamla Testamenete skrivet 2500 årt före Barnkonventionen.
Laddar...