Lägg näsan i blöt - snälla!

Inlägg #1: Postat: 2005-03-14 08:46:00
Mysan
Ungefär som att avsölja att någon man känner varit otrogen.Det straffar sig som synden. Barnen blir väldigt mentalt krosade när de får reda på att ena föräldern varit otrogen.Väldigt farligt med andra ord att lägga näsan i blöt.Annars så tycker jag att lärare gör inte ett skit i dag om du blir mobbad som unge.Eller jobbigt hemma.Det krävs ett nytt synsätt på hur barn mår i dag.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-14 09:06:00
megever
Malin, det var så bra skrivet att jag gick in och tittade om du hade skrivit andra artiklar också. Jag ska läsa dem alla.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-14 10:24:00
Susanna
Väldans bra skrivit.....Tänk om alla i vårt avlånga land kunde tänka som du gör! Världen skulle bli en bättre arbetsplats....Helt klart!
Vem ska ta över vår värld efter oss?
Tomten? eller Gud? Hallå!!
Fram för Hans Lindström och hans gelikar....som fattar vad vi gör vår omvärld....som vågar tala om vad inte alla ser som lever mitt i det!
Inlägg #4: Postat: 2005-03-14 12:39:00
Fafner
Det du skriver är bra men det är inte riktigt så enkelt och det förekommer även en del faktafel. Hot förekommer inte i så stor utsträckning som du påstår och det finns inga symptom som är specifika flr just övergrepp vilket gör att det är i princip omöjligt att veta. Att börja undersöka varje barn som beteer sig lite ur det vanliga är en farlig väg att gå. Jag jobbar som man inom skola och det sista som behövs är denna sortens tänkande.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-15 09:01:00
sthlmjesper
Jag tror knappast att många kallar motstånd mot barnmisshandel för "moralpanik".
Knappast någon annan än misshandlarna själva skulle ifrågasätta det omoraliska i detta.

Det som däremot många reagerar på är att många män döms på förhand av allmänheten i frågor om pedofili och misshandel.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-15 13:21:00
Jörgen Öhlund
Väntar på spänning till den dagen du gör mig besviken med dina texter, men har börjat inse nu att det knappast kommer hända; klar 5:a.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-15 15:12:00
megatec
Det är viktigt att man tar upp dom här hemskheterna till ytan. En annan viktig fråga är hur barn påverkas med alkholiserade föräldrar.Jag hade föräldrar som var/är alkholister med allt bråk och slagsmål det innebar. Ibland känns det som här frågan trycks bort, det kanske är lite väl närma hem med tanke på att 15-20 av sveriges befolkning har alkholproblem.
Inlägg #8: Postat: 2005-03-15 19:08:00
angus
Det kan bara bli högsta betyg från mig, du är en modig tjej och kommer säkert att bli en bra mamma en dag, lycka till.
Inlägg #9: Postat: 2005-03-20 12:39:00
Sunny
Välskriven som alltid.
O ett mycket angeläget ämne.
Svårt oxå: de som förgriper sig på barn har ofta en fläckfri fasad.
Laddar...