Feminazis vid makten - En tidsfråga

Inlägg #1: Postat: 2005-03-11 11:31:00
thomtom
Jenxessa.
Om du frågar vilken feminist som helst så sannolikt vederbörande att hon/den/han är demokrat. Det säger även åtskilliga nazister och andra extremister. Om du däremot ställer fler frågor så kan du kanske finna att många står bakom SCUM-manifestet som innebär massmord av män. Många feminister vill göra en grupp, män, kollektivt ansvarig för vissa mäns våldshandlingar och bura in fler män för våldtäkt - skyldiga eller inte.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-15 14:02:00
Jenxessa
Jaha.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-15 14:02:00
Jenxessa
Vi borde nog enas om ordval isåfall. Vad är "många feminister" och hur tänker du när du säger så?
Inlägg #4: Postat: 2005-03-15 14:03:00
Jenxessa
SCUM-manifestet känner jag VÄL igen dock mer ur "symötessammanhang" än ur feministiska - redan innan boken skrevs så har jag hört dussintals versioner på det som grundar sig i taskiga erfarenheter, invanda mönster med aggressiv konsekvens och svårighet att ta sig ur det så, särskilt med den mediaverklighet vi har med kvinnan uppmålad som offer.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-15 14:03:00
Jenxessa
Jag har fått uppfattningen att boken bara vill berätta om denna lilla fantasiidé - som egentligen är en symbol. Jag ser det som psykologiskt. Om man blir skrämd, är det nog ännu viktigare att förstå den rätt.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-15 14:10:00
Jenxessa
Men till vad jag menade med min kommentar var att jag aldrig träffat en feminist som stått bakom de här åsikterna som du tar upp - vilket i en demokrati inte kan komma i närheten av att bli majoritet, så som jag förstår det.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-16 00:40:00
thomtom
Jenxessa.
Skall vi tro på vad "SCUM-feministerna" säger och/eller skriver eller vad vi tror att de menar. En seriös tolkning är väl att ta dem på allvar och tro på SCUM-manifestets innehåll.
Inlägg #8: Postat: 2005-03-16 00:41:00
thomtom
Jenxessa.
Vidare kan vi inte veta om dessa extremfeministiska åsikter kan omfattas av en majoritet feminister i framtiden. Nu kan det låta mindre troligt, men om några år kan det vara sannolikt. Och det är för dyrt att spekulera i sannolikheter vad gäller människovärde och demokrati. Det har historien visat oss Nazi-Tyskland mm.
Laddar...