|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-08 09:06:00
|
|
MickeR |
Tänk om killar skulle få högre snittbetyg i gymnasiet. Då skulle kraven komma på att göra om utbildningen så att tjejer klarade sig bättre. Precis som de gjorde med högskoleprovet när tjejerna fick sämre resultat än killarna. Inget görs dock för att förändra snedfördelningen i betygen. Kanske pga mängden kvinnliga lärare...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-08 10:25:00
|
|
SpiderJerusalem |
Är det feminismens fel nu att det saknas en rörelse för manligt välbefinnande och likaberättigande? Det får man väl ta tag i omedelbart istället för att sitta och sura över feminismen? Självklart blir det omstörtningar för män i allmänhet om vi går mot ett mer jämställt samhälle- men ta då tag i det. Det går att handla konstruktivt istället för att bara vara anti.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-08 10:37:00
|
|
peppesson |
Ja men vi kanske borde hålla på så och göra skolsystemet till ett slagfält för våra ideologier?? Förändra det varje gång ena könet får 0,01 mer i betyg. Förresten feminister utger sig för att värna om allas jämställdhet så varför tar de inte tag i det själva....ja just det jag glömde att de ljög när de sa det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-08 10:38:00
|
|
MickeR |
Vadå för omstörtningar? Den här kommentaren handlar om betyg i gymnasieskolan. Omstörtande vore snarare om killarna plötsligt fick bättre betyg.
För övrigt är din kommentar ett bra exempel på att feminism inte strävar efter jämställdhet utan bara är till för att främja kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-08 12:18:00
|
|
SpiderJerusalem |
Så är det inte. Däremot, om man nu tycker det, kanske man kan starta en feministisk/jämställdhetsrörelse som fokuserar på den delen där männen ska ha det bra. De flesta anser att det är något som negligeras, och med all rätt. Däremot ser jag inte att mycket görs. Förutom detta evinnerliga anti-gnäll.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-08 15:42:00
|
|
Biff |
Jerusalem, du skriver: "Är det feminismens fel nu att det saknas en rörelse för manligt välbefinnande och likaberättigande? Det får man väl ta tag i omedelbart istället för att sitta och sura över feminismen?" Nå, läs artikelns rubrik. Ordet "jämställdhet" innefattar bägge könen. Således hävdar du att feminismen inte alls strävar efter jämstäldhet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-08 17:04:00
|
|
SpiderJerusalem |
Hårklyverier istället för diskussion? Jag svarade på Aabos inlägg, inte på artikeln. OM man SJÄLV tycker att feminismen är för mycket för "kvinnor över män", ja då får man väl göra något åt det, var allt jag menade. Men det tycks mig som om det enda man ids är att gny lite över nätet. Stämmer det?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-09 08:57:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Stämmer inte spindel lille.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-12 08:45:00
|
|
Zenze |
har hör någon gång att lysa inte på dom som skriker högt utan lyssna tålmodigt på dom som inte säger så mycket livet ter sig så mycket bredare då.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-16 10:14:00
|
|
SpiderJerusalem |
En bra idé- trots allt samlar sidor som dessa den förra gruppen. En minoritet som samlar en ny, i polemik.
|
| |