|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-04 18:41:00
|
|
Michael Lundahl |
I tur och ordning: Jag har kritik mot det svenska rättsäsendet också. Om du tror att mina reaktioner har varit tecken på ett vilkorslöst accepterande, då tror du fel. Som jag sade: känn din meningsmotståndare och dennes åsikter, annars kommer du ingenstans.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-04 18:44:00
|
|
Michael Lundahl |
Min kritik är tämligen precis. Min kritik säger att din kritik lägger för mycket fokus på tillmälen istället för sustans som har med ämnet att göra. Din "kritik" argumenterar inte om de kritiserade argument, tankesätt och/eller teorier. Din kritik visar inte på att du kan något om det du kritiserar. Du står utanför och kastar snöboll istället för leva rövare på insidan med brandfackla.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-04 18:45:00
|
|
Michael Lundahl |
Var jag står och vad hag tycker har ingenting med saken att göra. Det är ett billigt knep att försöka flytta spotlighten bort från dig själv. Eller tål du inte kritik? ;
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-04 19:11:00
|
|
thomtom |
Michael Lundahl.
Jag ifrågasätter framför allt feminismen som överideologi. Den politiska korrektheten påbjuder numera att alla anser sig vara feminister, precis som nästan alla var rasbiologiskt orienterade på mellankrigstiden. Det tycker jag är farligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-04 19:12:00
|
|
thomtom |
Michael Lundahl.
Jag kräver inte att du skall redovisa var du står, men jag noterar att du snabbt slog ifrån dig när någon frågar vad du tycker, inte bara vad du är kritisk till.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-04 19:14:00
|
|
thomtom |
Michael Lundahl.
Jag förstår att du tagit starkt intryck av den akademiska debatten om genusmodeller mm. Den ambitionen har inte jag, utan nöjer mig med att kraftigt opponera mig mot att feminismen i allmänhet är för dominant. Då relaterar jag framför allt till ett liberalt perspektiv som ställer individen i centrum, i stället för nitiskt fokus på könet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-04 19:14:00
|
|
thomtom |
Michael Lundahl.
Jag förstår att du tagit starkt intryck av den akademiska debatten om genusmodeller mm. Den ambitionen har inte jag, utan nöjer mig med att kraftigt opponera mig mot att feminismen i allmänhet är för dominant. Då relaterar jag framför allt till ett liberalt perspektiv som ställer individen i centrum, i stället för nitiskt fokus på könet.
|
| |