Utgå inte från våldtäkt

Inlägg #1: Postat: 2005-03-03 14:26:00
Fafner
Jaha, så feminsterna har vunnit med andra ord. Det du berättar om är ju precis vad feministerna vill.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-03 20:41:00
tomster
Är detta dåligt? Tyvärr är det så att du avstår från sex med fulla tjejer eftersom hon kanske inte vet vad hon gör dvs du tänker inte bara på dig själv... och du är rädd för att falskeligen bli anklagad för våldtäkt... för att tjejen uppfattat det så eller för att hon bara är ond? Är inte det här bra skäl att avstå från sex med fulla tjejer? Framför allt det första, givetvis.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-03 21:21:00
Fafner
Det är EXTREMT illa. Skälet är att man ger sig in på ologiskt territorie. Man vill nu kräva informerat samtycke för att sexuella relationer skall he. Hedersvärt kan man tycke men tyvärr korkat och precis i feminismens nymoralistiska anda.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-03 21:25:00
Fafner
Vill man dra det hela till sin spets så kommer man få göra teoretiska prov och få intyg för att kunna bli sexuella aktiv och alkotester kommer krävas om du vill ha sex med en tjej på en fest o.s.v. Om man skiter i detta utan gör en lag som har mycket utrymme för tolkning så förlorar rättsäkerheten.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-03 21:27:00
Fafner
Dessutom så bidrar hela debatten till att överdramatisera sex. Man gör en extremt stor grej av det och detta har vi sett i historien att det leder till att man tvingar in folk i offer roller. Sexualkonservatism leder till psykiska problem för de som kommer i kläm. Må de vara onanister, homosexuella eller kvinnor.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-03 21:31:00
Daniel Wijk
Problemet är som sagt fruktan, fruktan för att bli anklagad för våldtäkt. Ingen kille vill ju bli anklagad för det så då låter man hellre bli. Relationen mellan män och kvinnor försämras och moralistfeministerna jublar, helst av allt ska ju allting sexuellt bort från mänskligheten...
Inlägg #7: Postat: 2005-03-04 00:25:00
Lena Katharina
Lyssna på er själva, grabbar. Ni kverulerar över att kvinnor och barn tar på sig offerroller, ni grumsar över dessa frigida feminister som är penisrädda, för att till sist snyfta över er fruktan för fylleknull. Det räcker att häcka på Source ett par dagar, sen är allmänförtroendet för mänskligheten djupt rubbad.
Inlägg #8: Postat: 2005-03-04 15:31:00
Inger Olsson
Lena K: Jag kan inte låta bli att flina! ;- Nå, det behöver röras om i grytan...
Inlägg #9: Postat: 2005-03-04 15:35:00
Inger Olsson
Men, Chris X har en poäng och jag förstår honom. Men jag tror att man eg. är rädd på att stöta på "den tjejen" som INTE vet vad hon vill och signalerar dubbla budskap och språkförbistringen blir ett faktum? M a o är man rädd för att hon är psykiskt störd?
I en "mörk" bar, när musiken skruvas upp och ruset är påkopplat blir även den psykisk sjuka/e styrkt...
Inlägg #10: Postat: 2005-03-04 18:34:00
Chris.X
Fafner: Om jag får välja mellan att ha sex med en full tjej, och riskera åtal för våldtäkt, eller inte ha sex alls väljer jag tveklöst det senaste. Alltid. Jämt. Utan tvekan. Skulle jag bli anklagad kommer jag förmodligen att bli dömd av folk i min närhet oavsett om jag är skyldig eller inte. T.ex. ishockeyspelarna, vet någon egentligen vad som hände? Nä.
Inlägg #11: Postat: 2005-03-04 18:37:00
Chris.X
Lena: Även om det verkar ytligt att prata om ett fyllesex är det allvar i grunden. Det har INTE med frigiditet att göra utan snarare om enligt vissa t.ex. feminister varför fulla tjejer inte har ett ansvar när fulla killar har det?
Inlägg #12: Postat: 2005-03-04 18:39:00
Chris.X
Lena: Om en full kille har sex med en full tjej, tjejen känner sig utnyttjad dagen efter. Killen blir stämplad som sexbrottsling. Men varför är det killens fel när båda var lika full? Varför har en full tjej inget ansvar? Du är skrämmande långt från verkligheten.
Inlägg #13: Postat: 2005-03-04 18:42:00
Chris.X
Inger: Tackar för förståelsen. Det är precis det jag menade. Hellre är jag utan sex än att ha sex på fyllan och riskera våldtäkt. Många människor man säger det till kommer med låga kommentarer om att man iklär sig en offerroll och tycker synd om sig själv. Lena är ett praktexempel på detta.
Inlägg #14: Postat: 2005-03-04 18:44:00
Chris.X
våldtäkt åtal :o/
Inlägg #15: Postat: 2005-03-07 17:11:00
Inger Olsson
Ja du Chris X. Jag har efteråt läst några av Lenas kommentarer och tycker nog att hon "snurrar in sig" i resonemang som inte håller för en djupare granskning.
Man måste i vilket fall som helst se att ett möte mellan vuxna människor handlar även om ansvar. Undantag gäller, som bekant, när vi inte är vid våra "sinnens fulla bruk" observera att detta är UTAN droger som det står i lagen....
Inlägg #16: Postat: 2005-03-07 17:11:00
Inger Olsson
Dock, personligen skulle jag förr avstå det ev. "möte" med en full person då jag vet hur alkohol påverkar kroppen inkl hjärnan...
Inlägg #17: Postat: 2005-03-07 20:38:00
Lena Katharina
Svar 11-12. Var någonstans har jag sagt att fulla tjejer inte har precis lika mycket ansvar som killar? Nej, just det, ingenstans. Naturligtvis har vuxna människor ansvar över sina handlingar. Jag tycker bara att ni låter som småpojkar som blivit avtagna leksaken, nu när det krävs att man tänker efter före och inte bara efter ett fylle-one-nite-stand. Jag kan inte se att "better safe then sorry" ska vara av ondo.
Inlägg #18: Postat: 2005-03-07 20:43:00
Lena Katharina
Svar 15, jadu Inger, du får ju gärna göra en djupare analys av mitt snurriga resonemang. Att bara hålla med män blir lite liksom tunt;
Laddar...