Inlägg #1: Postat: 2005-03-03 12:47:00
|
Chris.X |
M.a.o är genusvetenskap en överdos av rabiat manshatar-feminism enligt mig. M.a.o sådant som mänskligheten klarar sig mycket bättre utan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-03 12:49:00
|
Chris.X |
Så länge ingen bevisat att genusvetenskap framhåller verkligheten ur ett könsperspektiv på ett nyanserat och balanserat sätt där man tittar på orättvisorna. Man ser att både män och kvinnor diskrimineras. T.ex. att män och kvinnor blir slagna samtidigt som män OCH kvinnor slår. Att man inte förknippar våldtäkter med den manliga sexualiteten eller att våld är en egenskap som tillskrivs enbart män.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-03 12:51:00
|
Chris.X |
Sålänge ingen lyckats bevisa att studera genusvetenskap har bl.a ovanstående ingredienser kommer jag starkt att ta avstånd från denna totalitära lära om "De onda männens överordning över de Stackars Kvinnorna i samhället".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-03 12:55:00
|
Chris.X |
M.a.o en person som har studerat genusvetenskap och har anammat detta till 100, har enligt mig noll verklighetsförankring angående mäns och kvinnors könsroller, makt och livssituationer. Och därmed förlorat all sin trovärdighet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-03 13:35:00
|
Fafner |
Det är inte utbildningens art som är problemet utan att det faktiskt finns människor som tar kvinnor som Alvunger på allvar. Vill jag höra irrationella moralprediktningar så lyssnar jag hellre på en präst än en feminist.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-03 15:34:00
|
Kruzze |
Moralister och feminister har oftast helt olika motiv även om målen ibland är desamma. I de fall deras mål sammanfaller håller jag med dig om att präster är mer behagliga att lyssna på, de har en behagligare retorik och det osar mindre hat om dem med några få undantag.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-04 01:43:00
|
Daniel Wijk |
Mm, det kanske är för att kristendomen ändå har människans fria vilja som röd tråd genom sitt tankesätt. D.v.s gör man fel och syndar så får man stå sitt kast själv, man kan inte skylla ifrån sig och säga att man är oskyldig och syndfri. Om man inte står sitt kast så får man svara för det i nästa liv. Jag gillar inte detta synsättet heller eftersom jag inte tror på det, men det slår feminismens tankesätt med åtminstonde tre och ett halvt ljusår.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-04 06:35:00
|
stålis |
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-04 06:37:00
|
stålis |
Rekommenderar även senaste utgåvan av branschtidningen Aktuell Säkerhet, speciellt artikeln "Det skyldiga könet" Margareta Winbergs uttryck. Finns mycket mums-mums att hämta där.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-29 21:20:00
|
X.Yvil |
Länk till Aktuell Säkerhet?
|
|