Boobcheck

Den här tråden diskuterar artikeln Boobcheck.
Inlägg #1: Postat: 2001-05-17 08:50:00
christer kyreus
- SOUL-CHECK, more healthy!
Inlägg #2: Postat: 2001-05-17 09:40:00
Candiru
Bra skrivet, synd bara att du har helt rätt angående den tragiska situationen i musikbranschen. hmm. men vad kan man göra åt saken? inte ett duggg, tyvärr.
Inlägg #3: Postat: 2001-05-17 13:18:00
niem
Aguilera, Spears, Crazy Town, Emma Carey och allt vad de heter har inte i första hand med musik att göra. Det är iskallt produkttänk och en förevändning för att få visa mjukporr på alla kanaler alla tider! Och det kommer att pågå så länge folk köper plattorna, och produkttänket genererar mer pengar! Så, bokstavligen och bildligen, köp inte skiten! Vare sig det handlar om musik eller glassar...
Inlägg #4: Postat: 2001-05-22 22:04:00
Cecilia Friberg
Givetvis ska man vara stolt över sitt intellekt, men om man har en kropp man är stolt över, får man inte visa det då? Vilka småskurna tankebanor du färdas i. Vi kvinnor ska vara stolta över våra kroppar, över hur vackra de är och vilken inverkan de har på omvärlden. Får vi inte prata om våra kroppsdelar, skämta om dem, exponera dem, skratta åt dem utan att en avundsjuk och överspänd omvärld ska börja yla? Jag blir så trött.
Inlägg #5: Postat: 2001-05-23 13:09:00
Peter
Som vanligt när folk ska tycka tar de sig inte tid att fördjupa sig. Du har sett en del av ett avsnitt ur popstars - och sen dömer du dem. Jag har följt serien, just på grund av att mina fördomar om att 5-an bara skulle bry sig om bröst och bara ben inte visade sig stämma. I stället var det en rolig och intressant serie, tjejerna har integritet och humor och låter sig inte hunsas av bolaget/tv-producenterna. Och, förhoppningsvis, inte heller av ytliga tyckare som försöker få billiga poänger.
Inlägg #6: Postat: 2001-05-23 14:53:00
Isa
Det är tröttsamt med alla inlägg om utseendefixering på Sourze. Var snälla och variera er, om ni någonsin reflekterar över något annat.
Inlägg #7: Postat: 2001-05-23 15:58:00
Jacob
Håller med om att det är ruttet att musik numer måste packeteras med snygga, porriga människor för att sälja. Milli Vanilli syndromet liksom - de fula får gärna sjunga men inte synas. Men jag kan inte bli moraliskt upprörd över det sexiga i sig. Bara över ytliga försäljningsknep.
Inlägg #8: Postat: 2001-05-23 19:35:00
Rakafisk. Nei takk!
Jag tycker du är hämskt snygg!
Inlägg #9: Postat: 2001-05-29 12:07:00
lisa d
moralpanik igen. för det första var nog flickorna i popstars ironiska. tjejerna på tv gör inte något som vi inte gör hemma framför spegeln, på stan eller på nattcluben. alla vill se bra/snygga/coola/sexiga ut och vissa klär sig med mindre tyg, andra med mer. att behandla popstjärnor som har mindre kläder på sig som offer för industrin är vidrigt. varför ska hon/lopez/aguilera klä sig annorlunda i rutan än privat?! för att vi tycker det är "moraliskt"?! prata om att tvinga folk in i roller.
Laddar...