Omänskligt om våldtäkter

Inlägg #1: Postat: 2005-02-20 17:50:00
cecilia
Nej,att de misstänkta råkar vara kända är inget bevis på att hon var en "groupie" heller som en artikelskribent påstod.Men det förstås,alla kvinnors högsta önskan är väl att ha sex med en känd,helst också rik man...*obs,ironi*
Bra artikel hursomhelst,jag blir så j***a trött på alla försvarstal som hålls å spelarnas vägnar...
Inlägg #2: Postat: 2005-02-20 18:30:00
Nähädu
Var ser du försvarstalen? Allt som har begärts är att man ska se att BÄGGE parter har ansvar för sina liv. Vem har påstått att våldtäkter är rätt? Vem har för den delen påstått något om våldtäkter överhuvudtaget förutom du och Lady Ziggy? Vi vet ingenting mer än att tre killar fick med sig en ensam tjej och att de hade sex i 8-9 timmar. Man kan GISSA att de inte släpade med henne i håret, men vi vet inget. Inte Jag och inte du.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-20 18:31:00
Nähädu
Och påståendet att det handlar om indignerade hockeyfans är inte ens värt att kommentera. Så var det sagt.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-20 22:46:00
slaktprod
Cecilia - jag är glad att du förstår mitt perspektiv och uppskattar det. Som du säger så är ju in grundtanke att det inte finns någon anledning att gå till polisen om man är nöjd. Isf hade det väl varit bättre att skryta för polarna tänker jag.. De resonemang som framförs är alltså både empatibefriade och logikbefriade. Det är fascinerande vilka absurda argument som kommer när man försöker hävda att en man gjort ngt omoraliskt.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-20 22:48:00
slaktprod
Nähädu - det är en sak till vi vet - att tjejen polisanmälde. Och då finns egentligen bara en möjlig tolkning - hon mår dåligt av det som hänt.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-21 00:33:00
Stefan_B
svar 2: Det som jag tror att bl.a. Cecilia här försöker sätta fingret på är att när alla fakta har stötts och blötts, när rättsväsende och hemmaskribenter har sagt sitt, så återgår inte allt till det normala. För någonstans därute sitter det en ung kvinna som mår djävligt dåligt över det som hänt, vad det än må definieras som. Avsaknaden av empati, uttryck av förståelse och omtanke för henne, tror jag är det som upprör.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-21 02:02:00
slaktprod
Stefan_B - Word!
Laddar...