|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-19 11:27:00
|
|
Anna Drangel |
Men Susanna, du säger 4-6 veckor... Man vet inte att man är med barn förrän efter 4-6 veckor Med andra ord verkar du argumentera för ett totalt abortförbud. Dina ord är om möjligt ännu mer osmakliga än Stålis - att jmf aborter med nazisternas utrotning...hmmm Var kommer ni alla ifrån?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-19 11:36:00
|
|
Anna Drangel |
Jag tror ca var tredje kvinna i Sverige har gjort en abort i sitt liv. Alla pga av olika orsaker. Det är oftas svåra beslut. Ex en vän har redan två barn och fast hon innerst inne ville ha fler barn fick hon höra av läkarna att hennes kropp inte skulle klara en tredje graviditet pga av svåra förlossningar, bäckenbottsuppluckring mm
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-19 11:36:00
|
|
Anna Drangel |
En annan jag känner var bara 15 och fortfarande själv ett barn. Och - även om man förbjuder abort kommer kvinnor fortsätta på andra olagliga sätt att gå igenom aborter. Ni vet väl att visan: "Kom liljor och akvileja, kom rosor och salivia, kom ljuva krysmynta kom hjärtansfröjd" Innehåller receptet på en abortdrivande blandning.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-19 11:38:00
|
|
Anna Drangel |
Har nyligen varit och sett Milke Leighs film "Vera Drake". Kan starkt rekommendera den. Riktigt mörk "diskbänksrealism", men med mycket värme och humor under ytan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-20 02:05:00
|
|
Porthos K |
"mänskliga drag" är verkligen en sanning med modifikation. Vecka 6 är det ytterst svårt för ens en professor i morfologisk embryologi att se skilnad på ett mänskligt och t.ex. ett mus- eller strutsfoster. Själv har jag inga betänkligheter med att ta kål på en mus ens i vuxen ålder, så varför inte ett långt mer primitivt embryo?
|
| |