Vill någon EGENTLIGEN leva på socialhjälp?

Inlägg #1: Postat: 2005-02-17 15:01:00
Rolf Nilsson
Ja, så enkelt det skulle kunna
vara:- Mvh
Inlägg #2: Postat: 2005-02-17 15:27:00
Nähädu
Min kommentar är ett rungande jaha.. Vad är problemet med att man gör en noggrann genomgång av den som söker socialbidrag? Ska kommunen ge bort mina skattepengar så ska det banne mig ges till den som behöver det. Jag har sett nog med bidragstagare som gnällt över att de *bara* har 3500 spänn kvar i månaden efter att hyran för femrummaren är betald.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-17 15:28:00
Nähädu
Och vad är problemet med att man får visa upp lite underlag när man ansöker? Söker man ett jobb så får man snudd på hala upp lika mkt uppgifter också.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-17 19:30:00
crypto
jag är 27 år och min mamma får betala min hyra................soc vägrar hjälpa mig med pengar för att jag inte söker några jobb........jag lider av adhd och jag är väldigt deprimerad men har stått i kö till psykvården i ett halvår...........

man måste vara stark för att kunna få hjälp för att man är svag i detta land.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-18 10:48:00
Rolf Nilsson
Svar till Nähädu! Antingen har du inte läst artikeln, eller så är du inte läskunnig. På jobben du söker räcker det väl med ett CV och inte hela din livshistoria för någon du aldrig träffat i hela ditt liv. Om du kallar det "lite" underlag så har du själv ingen historia att berätta. Så lev lyckligt du i din lilla fantasivärld.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-18 10:51:00
Rolf Nilsson
Svar till Crypto! Det är den uppfattningen jag och många andra har om vårt så kallade "välfärdssamhälle".
Mvh
Inlägg #7: Postat: 2005-02-19 18:46:00
Nähädu
Rolf: "Räcker med ett CV"? undrar vem som lever i en fantasivärld här? Fråga vem som helst som söker ett lite mer kvalificerat jobb, gärna en invandrare, om det räcker med att hala fram ett CV för att få ett jobb. Men du kanske inte har sökt några jobb, vad vet jag?
Laddar...