|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-15 14:06:00
|
|
Unto S |
Jag som gillar klassisk musik kommer att få det svårt att tillägna mig musiken utan att tänka att detta används i jakten på hemlösa. Är det här det enda som samhället kan bjuda hemlösa idag? Läste häromdagen att Malmö Stad och Region Skåne skall satsa 40 miljoner, nej-nej, inte för att förbättra hemlösas situation utan de satsar istället pengarna på överklassens seglartävlingar i form av America´s Cup kvalifikationstävlingar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-15 14:07:00
|
|
Unto S |
En konstig tävling där alla deltagarna har redan kvalificerat sig till huvudseglingen som sker någon annanstans. Sedan har vi ju reservat, de rikas reservat, som i min kommun. Här vet man inte ens vad uteliggare och hemlösa är. Men vänta bara till sommaren, när America´s Cup seglas, då är det fullt på motorvägen med Merssor och BMV, alla skall till Malmö för att kolla Americ´s Cup. Under tiden sysselsätter sig kommungubbarna med att hitta vägar för att sänka skatten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-15 14:07:00
|
|
Unto S |
Som sagt: ”Dom som har kan ge smulorna till behövande”.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-15 15:04:00
|
|
linero |
Unto S
Vet inte du att sport o tävlingar går före allt annat.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-15 17:00:00
|
|
Nartin |
Jag läste att man skulle spela klassisk musik i parkeringsgaragen här i Stockholm, men det var inte för att jaga bort hemlösa, utan att det ansågs ha en lugnande effekt på folk och att överfallen skulle minska. Kan man inte försöka lösa dem hemlösas problem istället för att satsa pengar på att skrämma iväg dem? Tack Unto faktiskt, jag hittade artikeln i sydsvenskan på nätet och läste den, och här håller jag med dig. men du har väl också en mercedes?
|
| |