Inlägg #1: Postat: 2005-02-14 20:10:00
|
NisseO |
Du tycks också vara tillräckligt oskuldsfull för att aldrig ha behövt vara med om hur det går till i groupie-kretsar, men för den sakens skull är det inte rimligt att du sätter dig på höga hästar och agerar moralist och talar om för alla vad ingen kvinna kan vilja. Du tycker säkert att vi ska värna om kvinnors rätt att röra sig fritt, men om de rättigheter som män har som blir falskeligen anklagade för våldtäkt är du betecknande nog tyst.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-14 20:11:00
|
NisseO |
Som en pendang till din indignerade och kränkande fråga: "Är det så ni tycker att vi ska behöva leva?" kan jag fråga om du tycker att män som har sex med kvinnor på deras initiativ ska kunna anklagas för våldtäkt och för alltid vara dömda. Tycker du att kvinnor ska ha en exklusiv rätt att döma en man genom att bara peka på honom?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-14 20:23:00
|
Lady Ziggy |
Det finns så många andra skribenter här som ägnar spaltutrymme åt de våldtäktsdömda männens försvar.
Men de dömda männen är bara en bråkdel så många jämfört med de kvinnor som inte ens vågar anmäla en våldtäkt.
För övrigt verkar du, som så många andra, blanda ihop min text med egna hjärnspöken kring mediabilden av hockeyhistorien.
Som journalist har jag sett många groupiesar i mina dar. Ska jag tolka dig som att idoldyrkan är nån slags ursäkt för våldtäkt? Sick.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-14 20:30:00
|
Nähädu |
Men så bra att du har erfarenhet av groupiekulturen, Lady Z. Då kanske vi kan komma någon vart här? Vad tycker du om det personliga ansvaret hos repskteive part i de kretsarna. Är groupien ett offer?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-14 20:40:00
|
NisseO |
Ja, det är väl så det är när man sitter på höga moralisthästar, att andra blandar ihop och aldrig du själv. Hjärnspöken? Du ägnar dig åt att kasta sk-t på andra och räknar kallt med att något alltid fastnar oavsett hur mycket påhittade dina kommentarer om mig är. Och så kommer den här offermentaliteten fram där du menar att jag ska tala om för dig hur du "ska" tolka det jag skriver.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-14 20:40:00
|
NisseO |
Du har visat alldeles utmärkt i din artikel att du på egen hand är kapabel att tolka in i det andra säger sådant som dessa inte tycker, så du får tolka hur du vill; det är ett privilegium som moralister tar sig oavsett vad jag skriver. Du blir illamående av dina vantolkningar av andras texter, för mig räcker det att läsa din överlägsna moralism ordagrant för att bli illamående.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-15 01:20:00
|
Uno Hansson |
NisseO, jag tolkar dig som att moraltanter, de är sådana kvinnor som vars högsta önskan det är att inte bli våldtagen i groupie-kretsar, även om jag är alldeles för gammal för att veta vad groupie-kretsar är för något.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-15 01:54:00
|
Daniel Wijk |
Uno hansson: Fin feltolkning, har du jobbat länge på den?
|
|