Därför är det bra med hat

Inlägg #1: Postat: 2005-02-14 05:39:00
stålis
Hjälp!
Inlägg #2: Postat: 2005-02-14 09:36:00
Uno Hansson
Urban, om man bortser från våld och oförskämdheter mot bögars negativa frihet, vad är det då för sorts aktiviteteter som just bögar utövar, där patriarkatet utgör ett hinder?
Inlägg #3: Postat: 2005-02-14 12:38:00
Urban
Till Uno: patriarkatet är inget direkt problem i bögvärlden som gjort kult av manlighet. Inte på det där unkna, sexualfientliga sättet som var en del av den patriarkaliska kristna samhället vi håller på att lämna, men på ett nytt sätt. Om alla kvinnor skulle bli som Emma har jag svårt att tro att någon kille vill vara straight förutom de som gillar avancerad BDSM. Den här typen av hatiska utspel är väl den bästa bögpropagandan som man kan tänka sig, det är min point.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-14 12:41:00
Urban
Såhär borde jag ha skrivit: Den här typen av hatiska utspel är väl den bästa INDIREKTA bögpropagandan som man kan tänka sig, det är min point.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-14 14:11:00
Uno Hansson
Jaså? och jag förstår inte alls på vilket sätt som det skulle kunna tänkas vara indirekt bögpropaganda???
Inlägg #6: Postat: 2005-02-14 14:28:00
Urban
Uno: Om jag var straight kille och träffade en tjej som Emma som hatar män på det sätt som hon gör så skulle jag inte tycka att det kändes okej. Om alla kvinnor blev som Emma så skulle jag seriöst överväga, som många kvinnor som blir politiska lesbianer pga. sitt hat mot män och patriarkatet läs om de i senaste numret av ETC, att helt byta planhalva. Märker redan nu tendenser bland mina straighta killpolare att de börjar tröttna. Därav mitt resonemang..
Inlägg #7: Postat: 2005-02-15 11:24:00
magneticfield
urban du har fel jag hatar inte män.
Laddar...