|
Inlägg #1: Postat: 2005-01-28 11:57:00
|
|
NisseO |
Du läser in saker i min artikel som inte finns där. Orsaken är sannolikt att du har svårt att ta till dig besvärande fakta och acceptera att du har låtit dig luras av undermålig pseudovetenskap. Istället försöker du misstänkliggöra mig som person och tillvita mig åsikter jag inte hyser. Att fråga mig och diskutera sakligt med respekt för min kunskap är tydligen över din intellektuella och moraliska nivå. DET blir löjligt!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-28 12:09:00
|
|
Jan E |
Din förklaring till det faktum att praktiskt taget inga män utnyttjar Lagen om besöksförbud är löjlig. Och genom att relatera till ett extremfall i Sydafrika för att påvisa att män kan våldtas av kvinnor är också löjligt. Det är ju inte direkt kunskap du bjuder på här.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-28 12:17:00
|
|
maniac |
Jan E
Det är rätt att han försöker relativisera problemet men fel slutsats att dra att han påstår att både män och kvinnor är lika goda kålsupare.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-28 13:38:00
|
|
NisseO |
Nej, maniac, jag försöker inte relativisera problemet, utan peka på att feminister överdriver problemet och ser ensidigt och sexistiskt på det. Att påstå att jag försöker relativisera problemet är lika klokt - eller vansinnigt - som att påstå att den som kritiserar rasisters ensidiga syn på personrånsproblematiken som etnisk försöker relativisera svenska ungdomars utsatthet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-28 13:41:00
|
|
NisseO |
Om du läser innantill, Jan E, i vilket sammanhang och på vilket sätt jag relaterar till gruppvåldtäkterna i Sydafrika, så ska du se att det inte på något sätt är löjligt. Du kan mycket väl läsa det som att jag håller med dig. Men istället väljer du att kalla det för att jag gör mig löjlig. Det är verkligen kunskap jag bjuder på där också, men du är så¨angelägen att vantolka och kalla mig löjlig att du inte förmår se det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-28 14:05:00
|
|
maniac |
NisseO. Visst försöker du relativisera problemet. Och vad är det för fel med det?. Hur ska man kunna dra vettiga slutsatser om könsskillnader om man bara studerar ena könet?
|
| |