Varning, en slak penis i TV4!

Inlägg #1: Postat: 2001-04-27 15:03:00
Lisa
Du har rätt. Det är så tyypiskt. Allt ses med en manlig blick. I dagens aftonbladet puls bedömdes alla spice girls-tjejer, och en bedömning hette "utseende". Kan man få ett bryt! Det var ändå EN TJEJ som hade skrivit det. Man blir så arg och vill bara hämnas. Fram med slaka penisar! Och ge oss några med stånd på en gång.
Inlägg #2: Postat: 2001-05-02 14:04:00
Gabriella
Bra skrivet! Jag är jätteglad att någon tog upp detta. Reagerade själv och blev förbannad. Men kvinnor kan man minsann fläka ut hur som helst. Man hann ju knappt se den...så fort gick det. Och det varnar de för...suck!
Inlägg #3: Postat: 2001-05-03 13:14:00
Jacob, fd mediestuderande
Ursäkta men din jämförelse haltar ganska rejält. Att visa en slak penis är väl närmast att jämföra med att visa ett kvinnligt könsorgan inte bara "busken", och det hör väl knappast till "vardagligheter" som du skriver....
Inlägg #4: Postat: 2001-05-10 17:09:00
pecka
aha! du har det! SOPA! Om killars storlek på leksak kan man prata, för det syns ju inte, men inte kvinnors bröststorlek. Det är inte så jävla kul att ha en liten snopp och tvättbrädeidealet finns i massor!!!
Inlägg #5: Postat: 2001-05-12 11:29:00
rita
det är inte direkt någon nyhet att snoppar på film betraktas som något kontroversiellt och vågat. en kvinnans skrev och bröst har alltid varit allmän egendom, det tillhör snarare regeln att en "bra och sevärd" film ska visa, om inte en helt naken kvinna, så en kvinna topless. alla tv-kanaler är lika när det gäller detta. det enda jag har att säga är - gubbslem!
Inlägg #6: Postat: 2001-05-14 02:24:00
Jennifer
"folket" är helt enkelt mer van att se kvinnans kropp, tycker personligen TV4 tar ett steg i rätt riktning när de äntligen visar en penis, må så vara att den var slak : Snart vänder det nog - J
Inlägg #7: Postat: 2001-05-15 10:39:00
Wiklund
Du har missförstått alltihop! Du varnades inte för att de visade en penis, utan för att den var vidrig och slak och eländig. Det kan verka stötande på kvinnor att se ett slakt organ och för alltid hämma er sexuellt. Du borde vara tacksam. /Hasse "Dasen" Wiklund
Inlägg #8: Postat: 2001-05-19 23:29:00
Berra, icke mediestuderande
Hjäsp...mycket bra kommentar. Hoppas nu att vanligt folk inser hur mycket vi manipuleras av medias sneda bild av kvinnor och mäns roll i samhället. Ditt skarpsinne och utspelat att våga attackera medias vrångbild av verkligheten är verkligen fräscht!

Personligen tycker jag att den hä sidan bara förmdelar tämligen ointressanta mainstreamanalyser på alla jävla områden. Så jävla trött på alla tyckare som betalar 100 spänn för att berätta något som sagts tusentals gånger tidigare!
Inlägg #9: Postat: 2001-06-01 14:02:00
Fabbe
*trött* Ville bara visa mitt stöd för din artikel men orkar inte motivera just nu...
Inlägg #10: Postat: 2001-06-13 13:34:00
trött
Jag kan inte bli annat än trött på en insändare av denna typen. Det du pratar om som tvättbrädemagar och liknande finns i allra högsta grad idag. Inte bara i Baywatch och andra glättiga serier från USA utan värst är nog reklamen.
Inlägg #11: Postat: 2001-06-28 00:37:00
Jonas Lindholm
*Det är stor skillnad på bar överkropp och bilder på könsorgan. Jag kan inte påminna mig om att de har visat det kvinnliga könsorganet på svensk TV förrutom rogers tyg-fetta i måndagsklubben
BIG TABOO
Hela din artikel verkar ignorera detta faktum.
Dessutom finns det ungefär lika mycket lättklädda killar som tjejer på Mtv och andra TV-kanaler, även om du lyckas undvika att märka det.

Ps. Killarna i baywatch har mindre kläder på sig än tjejerna ;-
Inlägg #12: Postat: 2001-08-16 00:52:00
martyn
ehm...inte för att få dig att känna sig vertikaldränerad, men en penis motsvarighet borde väl vara kvinnans könsorgan, dvs en vagina, eller? har inte för mig att jag sett någon sådan på TV4 runt 21.00 förr, men om dom skulle göra det är jag rätt säker på att dom skulle varna för det också.
Inlägg #13: Postat: 2001-09-13 01:58:00
Jan
FEL FEL FEL! Bröst är en sak, men oavsett om det varit det kvinnliga eller manliga könet som visats hade de varnat! Kom inte å påstå att det e vanligt med en kvinna med benen brätt isär som visar upp sitt genitala kapital på filmduken!
Inlägg #14: Postat: 2001-09-18 23:40:00
Mia
Mitt i prick, fantastiskt bra. TV 4 är annars verkligen männens kanal bildmässigt. Många utvikningstjejer har fått jobbdär.
Inlägg #15: Postat: 2001-11-21 18:05:00
Hans
Du måste skämta! Det är ju helt tvärtom! Man ser ju nakna män överallt, i reklamer m.m! Det måste du medge! Mkt oftare än vad man ser halvnakna kvinnor iaf, sedan detta blivit ett tabu hos medieelite
Inlägg #16: Postat: 2002-08-07 20:58:00
Oskarius
Att visa en slak penis behöver man inte varna för. Det är ungefär som att visa hårbusken på kvinnan. Däremot en penis med stånd kanske man bör varna för. Är den för stor kanske Åsa blir kåt och börjar pulla sin klitta.
Laddar...