Musikens politiska betydelse

Inlägg #1: Postat: 2001-04-26 10:24:00
peter horal
jag delar inte alla dina åsikter men du har skrivit nåt som jag tycker är bra,vad det nu är värt.
Skriv på!
mvh
Inlägg #2: Postat: 2001-04-26 18:21:00
fredrik
Bra reflektioner. Jag är också född på 80-talet, men ställer mig tveksam till om det var så bra decenniet innan. Vad jag vet har ungdomsfyllan sällan varit så hög som då.
Inlägg #3: Postat: 2001-04-28 23:53:00
la
det är naivt och farligt att tro att "allt var bättre förr". ALLT VAR INTE BÄTTRE FÖRR. allt var som nu. proggromantik är otäckt - musik gjord på nittotalet och senare är inte brittan. det finns folk som bryr sig, det finns folk som inte bryr sig. så har det alltid varit. bara för att man på 70-talet gick på proggkonsert betyder inget. människor våldtogs även på woodstock, tex.
Inlägg #4: Postat: 2001-05-02 14:03:00
andreas
vi som var på roskildefestivalen vet att 99 procent inte trängde ihjäl andra människor eller våldtog flickor. jag uppfattade festivalen pre-olyckan som en underbar tillställning med musik och värme. när det kommer till musik måste folk inse att de politiska grupperna under 80 o 90-talet främst funnits utanför rockmusiken.
Cheer up.
Inlägg #5: Postat: 2001-05-03 23:21:00
anna
hmm, som dom andra har skrivit allt var nog inte bättre förr, men jag gillade din artikel och ditt sätt att skriva. wish you all luck..
Inlägg #6: Postat: 2001-05-05 11:40:00
Oscar
Jag är så trött på alla som tror att det var bättre förr. Ta tag i er själva NU istället och engagera er själva i att hitta musik som ger ER någonting. Det finns hur mycket politisk musik som helst nu.
Inlägg #7: Postat: 2001-05-10 10:03:00
Mattias
Bra syfte men usel grund. Visst borde folk bry sig men som andra påpekat våldtogs folk på woodstock, det var jävligt mycket slagsmål på festivaler runt 1970. Folk dog av våld då, nu kläms de ihjäl. Dessutom är du onyanserad i din bild av musiken 60-70 talet contra 80-90. Våra föräldrar hade generellt noll koll förr om åren. Hep stars, tommy steele etc. det var stort. Inte Mc5 eller Phil Ochs. jaja, du verkar ju bry dig i alla fall, det är ju bra.
Laddar...