|
Inlägg #1: Postat: 2005-01-07 13:31:00
|
|
Gabriel Westman |
*Alla donationer är naturligtvis fantastiska, och själv har jag nog inte gett mer än någon annan. Men vi ska inte slå oss på bröstet och känna oss duktiga, utan kämpa vidare*
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-07 13:32:00
|
|
Gabriel Westman |
Lite skiljetecken i det översta inlägget skulle inte skada, när nu Sourzes tomradsätarkod varit framme...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-07 14:58:00
|
|
KB |
Är inte 50 kr bättre än inget?En del skänker betydligt mer,andra vad de har råd med.Världsvan cyniskhet är klädsamt och gulligt i lagom doser,men nu räcker det med sarkasmer över folks dum-och snålhet.Var glad att människor visar medkänsla istället och utgå inte från att de skänker saker för att de är snåla och vill bli av med dem,det kanske gäller en del,men inte alla.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-07 18:13:00
|
|
Gabriel Westman |
50 per person är fantastiskt bra i jämförelse med vad vi brukar ge, och säkert inte mindre än jag själv ha gett i medel till olika ändamål. Men det sprider sig en stämning av av att vi är duktiga som offrar så mycket i bistånd, och jag vill bara visa på att det är våra växelpengar vi ger - om än med hjärtat.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-07 18:14:00
|
|
Gabriel Westman |
Särskild upprörd blir jag när folk tycker att vi ger för mycket i bistånd. U-länderna betalar tillbaka mer i räntor på "fördelaktiga lån" än de totalt får i bistånd. Så det är VI som får bistånd, inga andra. Sen ber jag om ursäkt för att jag ibland blir otrevlig när jag diskuterar något jag brinner för. Sorry.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-08 22:39:00
|
|
stigw |
Någonting i vårt undermedvetna får oss att dela med oss. Vi kallar det samvete. Kanske har det hjälpt människosläktet att överleva och det är därför vi har den förmågan. I vart fall känns det bra om man kan hjälpa någon. Förhoppningsvis så blir den som får hjälp glad också. Så varför knussla?
|
| |