Inlägg #1: Postat: 2005-01-03 08:46:00
|
Gabriel Westman |
Det är väl så, att om man läser och hör tillräckligt mycket som man inte håller med om, så är det lätt att polemisera åt motsatt håll för att "väga upp". Fast nu tror inte jag att livet går ut på att nödvändigtvis må så bra som möjligt, och inte heller att bli så poplär som möjligt. IMHO.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-03 08:46:00
|
Gabriel Westman |
Problemet är att det finns en otrolig likriktning i rapportering, hantering och sympati inför de katastrofer som världen ställs inför. Jag är uppriktigt imponerad och glad över det engagemang som finns för flodvågens offer. Det är bara det att massmedialt fokus och donationer till övriga ändamål faller till rekordlåga nivåer. Man kan liksom bara bry sig om en sak i taget.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-03 08:46:00
|
Gabriel Westman |
Den katastrof som jag är mest engagerad i själv skördade 3.1 miljoner liv förra året, minst lika unga som de flodvågen tog. Och hur går det egentligen i Darfur? Folkmord - aldrig igen? Eller var det bara i Europa?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-03 08:47:00
|
Gabriel Westman |
Och varför minns vi inte ansiktet på de som fick vänta på sina undersökningar, när noshörningen Nelson lånade dyr sjukvårdsapparatur från Landstinget?
Bara spridda tankar.
Mvh,
Gabriel
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-03 12:07:00
|
bubblan |
Alltså, jag håller med dig. Du skriver jättebra och ur en viktig ståndpunkt. Men du missuppfattar mig om du tror det handlar om att vara poplulär. Jag pratar inte om dig, utan om de tusentals människor som vars liv vänts på kant. Rätt stor skillnad. Jättebra artikel alltså.
|
|