Ekonomipriset till Laila Freivalds

Inlägg #1: Postat: 2004-12-29 14:41:00
Gurkan
Det finns ingen möjlighet att anpassa resurserna efter en sådan hör naturkatastrof. Man måste veta vad som behövs innan man sätter in resurser. För många hjälpare kan skapa än mer kaos. Regeringen har inte misskött sig.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-29 15:21:00
Fredrik Vargas F
Enklare att åka 8 av 10 gånger i onödan, och sedan de två sista gångerna är de gånger som det verkligen behövs. Detta anser jag gäller de flesta fallen, av ren "dumsnålhet", som straffar sig i längden. Och framförallt saknas, FRAMFÖRHÅLLNING. mvh Fredrik
Inlägg #3: Postat: 2004-12-29 17:17:00
Unto S
> Svar 2. Framförhållning saknas mest av brist på skattepengar. Men det blir bättre när borgarna tar makten. Det finns massor av pengar som kan sparas via slopad välfärd, slopad a-kassa och försäkringskassa. Framförhållningen kan ökas med höjda avgifter på t.ex. sjukvård och skola. Varför skulle inte Freivalds få ekonomipriset, massmördaren Kissinger fick ju Nobels Fredspris.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-30 23:54:00
tuomas
Av det jag sett i regeringsmedlemmarnas och UD:s TV-framträdanden tycker jag det bara lyser inkompetens om alltihop.

Resursbrist uppkommer först när alla resurser är uttömda, och så är det inte nu.

UD har varit lata, och de som ska driva dem framåt likaså. Statsministerns attityd är, som allt oftare numera, att avvakta och fundera ut någon bra slutkommentar. Det saknas vilja att göra sitt bästa.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-31 12:25:00
Fredrik Vargas F
Därav har den demokratiska makten bortförts. För om det fanns folkmakt, så har Göran P, fått makten att säga till banken" Hej jag är statsminister, och vill nu låna 1miljard kronor till att hjälpa våra medborgare" tror någon att banken skulle säga Nej? Efter att de också har fått låna av staten 1992, ca 50miljarder.
Laddar...