|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-17 15:09:00
|
|
Franklin |
Annars finns det mycket som imponerar med USA. Jag tycker ofta att det är ett helt underbart, galet, fantastiskt land med alla sina ytterligheter. Allt finns där liksom. Skulle gärna bo där ett tag. Men som sagt, regimen ger jag inte ett ruttet jävla lingon för.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-17 16:29:00
|
|
Ropixdaniel |
Så du brukar aldrig plocka cred-poäng genom att dra till med "USA är ett skitland"? I så fall: bra.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-17 16:40:00
|
|
Franklin |
Jodå, jag brukar säga att USA är ett förbannat skitland ibland. Men det brukar jag säga om många länder.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-17 16:44:00
|
|
Ropixdaniel |
Det kanske kan kännas coolt att utropa det ibland. Men debattklimatet tjänar på att du gör det lite mer torrt genom att säga "USA har en jävla skitregim". Ingen tvingar dock dig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-17 18:34:00
|
|
marcarolo |
"regimen som gör mig illamående" "Tyvärr styrs ju USA av storföretagen"
---Det gör dig alltså illamående att USAs många multinationella storföretag har för stot inflytande?
Skulle du kunna utveckla mer konkret hur USA "styrs av storföretagen"???
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-19 20:41:00
|
|
Franklin |
marcarolo: Ta en titt på vilka företag vita husets representanter antingen är/har varit ägare eller delägare i. Eller vilka de har starka kopplingar till via äkta makar, syskon, föräldrar eller annan släkt. Ett fenomen som går igenom överallt i den amerikanska politiken. Dra sedan dina egna slutsatser om du vågar.
|
| |