|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-14 05:06:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Men vissförstå mig inte. Jag tar DIG på allvar, men inte din artikel, och hade jag inte tagit dig på allvar så hade jag sagt att jag tyckte den var bra, när jag inte tycker det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-14 11:41:00
|
|
bubblan |
Hmm, alla "vilket trams"-kommentarer kan jag förstå rinner av Shima som vatten på en gås. Men. Jag undrar hur hon tänker när hon läser de mer seriösa inläggen som på ett flertal ställen om inte omkullkastar, men ordentligt "ifrågasätter" henns ibland ogrundade utlägg...?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-14 18:36:00
|
|
Patrik |
Shima: när det enda man kan göra för att försvara sina åsikter är att kommentera andras stavfel så kanske man borde försöka höja sig en nivå eller två?
Trots allt så finns det ingen redigeringsfunktion på dessa kommentarer...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-14 18:48:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Shima: förlåt, jag vet inte om jag kan ta dig på allvar längre.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-14 20:32:00
|
|
Malin K |
Jörgen: jag är nyfiken: "Lägg bort känslorna och skriv information istället för skit, och dina "påhopp", ..."
Handlar inte hela feministspektaklet om känslor? MS reagerar känslosamt på en feminstfront som beväpnar med känsloattribut för att visa hur ett kvinnoideal peppras sönder i b-r-i-s-t på känslor från ett empatilöst patriark. Typ. Rundgång så länge varje sida kämpar sig till döds innan de vägrar erkänna den andra sidans rätt att känna förrän den egna sidan fått RÄTT. Dödfött race.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-14 21:45:00
|
|
Jörgen Öhlund |
vaddå "rätt"? det handlar inte om rätt eller fel. Hade det varit så enkelt som svart mot vitt så hade vi inte ens behövt prata om saken. Jag är för jämnställdhet och gör inte skillnad på folk, ingen i min närhet heller, men när någon uppenbart försöker skapa förakt och ilska mot någon grupp, varesig det är mannen eller kvinnan så faller det lågt i mina ögon. Så är det bara, md eller utan detta patriark.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-14 21:53:00
|
|
Malin K |
Jag håller med dig. Och jag slår mig inte på bröstet för att utkräva nån rätt. Men sidorna agerar ju så. När det inte finns något rätt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-14 22:08:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Ja, men man behöver inte hata,förakta eller förtrycka för att göra skillnad, vad nu än andra gör... däremot skulle jag personligen vilja att någon belyser något som är bra, och visar positiva saker man kan jobba på/bygga upp istället för kastar skit fram och tillbaka, men det är vad jag tycker...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-14 22:22:00
|
|
Malin K |
Amen. Men jag är pessimistisk, erkänner villigt det. Tror ansträngningarna som krävs är för stora för gemene man. man kan ju inte ens se förbi pajkastningen.
|
| |