Inlägg #1: Postat: 2004-12-08 13:45:00
|
mikebike |
nä precis, men de flesta försöker alltid hålla upp den fasaden. visst det är lätt att sitta här i kommentarsfälten och säga att "jag hycklar inte. jag surfar porr, jag jobbar svart, jag betalar tv-avgiften..." men det betyder inte att man inte är hycklare för det. OCH? jo artikeln handlar om det att vi är hycklare av naturen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-08 15:00:00
|
Mona |
Detdär var bara ett konstaterande du kom dragandes med. Vad är ditt förslag förutom att gnälla om livets självklarheter och rekommendera passivitet och eremit- leverne? Många försöker överleva bäst de kan och då kan man inte vara moder teresa hela tiden. Inte i dagens klimat iaf. Ska vi alla meditera i grottor och dra oss undan livet? Du luktar nihillism på långa vägar. Klaga är lätt men att leva är mer komplicerat, eller hur?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-08 15:30:00
|
mikebike |
japp nihilism är min nya cologne ; nä, jag är inte nihilist och ja det var ett konstaterande jag kom med. måste det vara mer än så. jag hade hoppats slippa lägga upp ett smörgåsbord med lösningar. det enklaste är ju att bara acceptera att vi är hycklare nästan allihop. det kan man väl leva med. problemet folk jobbar så på sina fasader. lösningen bry er inte så mycket om vad folk tycker och tänker, hyckla bäst ni vill. det är ju mänskligt för fanken.
|
|